Van Canto - Hero

Kiadó: Gun Records/ Sony BMG

Ország: Német
Stílus: (kapaszkodjatok meg) capella! metal

Zenészek:
Dennis Schunke - Lead Vocals
Inga Scharf - Lead Vocals
Stefan Schmidt - Lower "Rakkatakka" Vocals,   "Wahwah" Solo Guitar Vocals
Ross Thompson - Higher "Rakkatakka" Vocals
Ingo Sterzinger - Lowest "Dandan" Voice Chords
Bastian Emig - Drums

 

Nem, nem őrültem meg, ez a cím direkt van, ugyanis ez az album erről szól. Részletek alant.

Ezt a lemezt azoknak ajánlom, akik nyitottak a legelborultabb ötletekre, ugyanis ez valami hihetetlen őrült egy koncepció, amit a Van Canto legénysége kitalált. A lényege, eljátszani a számokat hangszerek nélkül, szájjal utánozva az egyes hangszerek hangját. Egy kicsit csaltak a fiúk és a hölgy, ugyanis a dob az valóban dob, pedig ütős hangszereket utánozni a legegyszerűbb beatboxos is tud... Nade nembaj, az igazi pörgős alapot ad számoknak. Ritkán azért csak előkerül egy gitár, vagy valami ahhoz hasonló, nem merek biztosra mondani semmit. :)  Egy férfi és egy nő énekli a dalokat, a férfinak Hansi Kürsch-höz (Blind Guardian) hasonló az orgánuma. Mindkét énekesnek igazán jó hangja van, de azért nem különleges. A számlista fele saját szerzemény, a másik fele viszont nagyszerű feldolgozás. Íme a dalcímek:


01. Speed Of Light
02. Kings Of Metal (Manowar Cover)
03. Pathfinder
04. Wishmaster (Nightwish Cover)
05. Bard's Song - In The Forest (Blind Guardian
Cover)
06. Quest For Roar
07. Stormbringer (Deep Purple cover)
08. Take To The Sky
09. Fear Of The Dark (Iron Maiden Cover)
10. Hero

Nagy örömömre helyet kapott az egyik legnagyobb Maiden sláger, a Fear of the Dark Damdigidam változata. Bár a legelborultabb zene, amit valaha hallottam, nekem nagyon bejött az album. Pedig elég hétköznapi ötlet, hisz ki nem szokott magában ismert dallamokat dúdolni, illetve zene nélküli léggitározás sincs dzzsdzs hanghatások kisérete nélkül. De ebből albumot csinálni nagy merészség volt, de azt kell mondjam sikerült.

Ez egy tipikusan olyan album, ami vagy első pillanatban bejön, vagy idegesít és sose fog tetszeni. Igaz engem meghódított a ramdadamdandandan, de biztos lesznek, akiknek a szőr feláll a hátukon, ha meghallják. Mielött mindenki rohanna a boltba, hallgasson bele itt, hogy eldöntse tetszik-e:

 http://www.vancanto.de/news_en.html

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr4858163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OverLord 2009.01.05. 01:40:54

Ó igen, ez a feldolgozás album nekem is tetszett, bár inkább mint különlegesség, mint hosszabb távú hallgatásra (én elég hamar meguntam).
Másrészt a férfi énekes orgánuma azért hasonlít néha Hansi Kürsch hangjára, mert pár számban maga a Mester énekel :)
Vagy Te úgy gondoltad, hogy a férfi énekes hangja amúgyis hasonlít? Mert szerintem annyira nem, abban viszont egyetértek, hogy igazából nem kimagasló énekesek, azért kellemes hangjuk van.

OverLord 2009.01.05. 02:28:22

Közben kicsit utánanézegettem, és rájöttem, hogy ezen az albumon kívül is sok feldolgozást csináltak, mind közül ez tetszett meg legjobban:
Metallica - Battery
www.youtube.com/watch?v=vgR88G-bHcM

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.01.05. 11:22:31

És valóban, most, hogy én is utánnanéztem, tényleg besegít egy kicsit Hansi Kürsch is. De legalább felismertem a hangját. :)
És találtam Van Cantos Trooper feldolgozást is. Azt hiszem ezzel az énekkarral találkozunk még a blogon.
süti beállítások módosítása