Jó messzire

2009.04.09. 23:04

Gary Moore szerzeményét, az Over The Hills and Far Away-t sokan a Nightwish dalaként ismerik. A gitármester dalát Tarjáék mellett a svéd zenekar, a Thyrfing is feldolgozta.

Az eredeti dal Gary Moore 1987-es,Wild Frontier albumán jelent meg. Imádom benne a hegedűt, egy kis folkos ízt ad a dalnak, meg azért a gitártémák se semmik. Klippet is forgattak hozzá. Ilyen kissé fantasy középkori hangulata van. Jön egy gyerek hozza a könyvet, hogy apuci meséljen neki, de helyette nézheti Gary-éket egy kisteremben, festett hátér előtt, mintha a viharos rónaságban lennének. Többnyire Garyt látjuk,(mondjuk ilyen szólónál nem is panaszkodok) közben néha feltűnnek mindenféle arcok, dobosból meg sok van. Van egy hosszabb változata, más szólóval, akit az is érdekel, nézze meg itt. Akit a klipp érdekel, (hangerőt fel, mert elég halk a video) az lesse ezt:

 

Bevallom én is a Nightwish feldolgozását ismertem előbb. Az egyik kedvenc számom volt tőlük. A főbb dallamok megmaradtak, viszont a szóló kicsit redukálódott, de ez se rossz, csak épp nyúlfarknyi. :) Az operás éneket meg szerintem felesleges bemutatnom, kevesen vannak, akik ne hallottak volna a zenekarról. 2001-ben adták ki az azonos című albumukon. itt már nagyobb büdzsből készülhetett a klipp, ugyanis a kamerát ki vitték a szabadba, nem tapétát cseréltek a stúdióban. Van benne hajózás, romok, kardozósakció, tűznyelők. Tiszta izgalom.

 

A Thyrfing zenekar tagjai viking metálban találták meg önnön maguk megvalósításának mikéntjét. Mikor megláttam a műfajt, mondtam magamban jujujj, itt megint valami ordibálós hörgős lesz, de kellemesen csalódtam. Hörgésnek nyoma sincs, kellemes ének, folkos, de inkább ahgyományos metál zene. Tényleg egész jó, kár hogy a youtubos hangminőségre uyganez nem mondható el. Miközben hallgatjuk, akár szép tájképeket is nézhetünk:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr421056822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Bianka- (törölt) 2009.04.11. 11:41:52

mindennap tanul valami újat az ember :)
én is a Nightwish verziót ismertem előbb (néha olyan tudatlannak érzem magam, bár azt hiszem, minden jogalapom meg van hozzá XD) az eredeti nagyon tetszik, igazi 80as évek feeling. a harmadik feldolgozás is egész kellemes, bár nálam kicsit elcsúszott a dolog a hanglejtésen, és Nightwish-sel amúgyis kicsit elfogult vagyok :)

ja, és ez a mondat: "A Thyrfing zenekar tagjai viking metálban találták meg önnön maguk megvalósításának mikéntjét." nagyon szépen fogalmaztad meg :D
süti beállítások módosítása