Életem egyik szerelme..

2009.05.14. 22:15

.. a Queen együttes, és Freddy Mercury. Mivel ma előbújt belőlem az érzelgősebb, romantikusabb énem, ezért a egyik világkedvenc szerelmes dalukat választottam mára, a Love of my Life-ot.

 

Az 1975-ös Night at the Opera albumon jelent meg. Mercury a dalt egy gyerekkori szerelmének komponálta zongorán. Érdekessége, hogy a stúdióverzióban nem hallható dob, és csak szolid gitárkíséret jellemzi, ami néhol a hegedű hangját utánozza, felfedezhető ugyanakkor a hárfa hangja, melyet Brian May kezelt, de a koncerteken való előadásra 12-húros akusztikus gitárra dolgozta át a dalt.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Itt a koncertfelvétel

 

 
 

 

 

Elsőként a német Scorpions együttest emelném ki a feldolgozó együttesek közül, mert ez áll szerintem legközelebb az eredeti előadás hangulatához és színvonalához. 2001-es Acoustica című albumukon jelent meg.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Ez a dal szerepelt még Elaine Paige 1988-as The Queen Album-án, melyben az a pláne, hogy csak Queen-feldolgozásokat tartalmaz. Én nem ismer(t)em Elaine-t, de ez egy nagyon színvonalas előadás, érzelmes, de szerintem kicsit veszít a hangulatából a női énekhang miatt. Mindenesetre a helye itt van.

  

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Egy másik együttes, az Extreme gyakran adja elő a számot koncertjeiken, de az 1992-es Freddy Mercury Emlékkoncerten előadott verzió csak kislemezen jelent meg. A videó, amit találtam, ennek a koncertnek a felvétele.

  

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Utolsóként egy kis klasszikus vonal, a Royal Philharmonic Orchestra-t is megihlette Mercury zsenialitása, íme:

  

 

 

 

Feldolgozók közt említésre méltó még a Nine Inch Nails, de tőlük sajnos nem találltam semmit. Mondanom sem kell ugye, hogy ha valaki tud valamit a dologról, az visítson egy jó nagyot, mert erre nagyon kíváncsi lennék.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr321122325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása