Komolykodjunk kicsit..

2009.07.06. 23:52

Egyik kedvenc dalom, a Charlotte Church féle Dream a dream feldolgozásainak akartam ma utánanézni, de kiderült, hogy ez is egy feldolgozás :)

Az eredeti szerzemény Gabriel Fauré, francia zeneszerző nevéhez fűződik, címe Pavane. És egy kicsit elrugaszkodunk az eredeti sémától, mert ezek nem egy-az-egyben feldolgozások.

 

Fauré 1845 és 1924 között élt és alkotott, generációjának egyik legnagyobb zeneszerzőjeként, leginkább zongorán, de szimfonikus, egyházi és hegedű-darabokat is írt. A Pavane című szimfonikus színpadi darabját 1887-ben szerezte.

 

 

 

Ha már emlegettem Charlotte Church-öt, akkor itt az ő verziója. A zenei alapra írtak neki szöveget is, a dalt 2000-ben, a Dream a dream című karácsonyi kollekciójára énekelt fel, duettpartnere az akkor kb 10 éves Billy Gilman.

 

 

 

A liverpooli The Farm nevű banda kicsit elektronikus vonalra terelte a témát, 1992-es Rising Sun c. számuk alapja az eredeti mű egy része. Love see no colours c. albumokon jelent meg.

 

 

 

Még Joe Satrianit is megihlette néhány dallam, amit beépített Crowd Chant című számába. Valahol 2:35nél hallható. Bár, valószínűsítem, hogy nem az eredeti, hanem inkább Charlotté ihlette meg :) A 2006-os Super Colossal c. albumán jelent meg.

 

 

 

 És igy a végére: ezt sajna nem tudom megállapítani, ezen videó alatt https://www.youtube.com/watch?v=asanHAt0ECE egy Regina King féle verzió szól, de lehet hogy én vagyok túl botfülű, mert én nem sok hasonlóságot fedeztem fel.

No, mára enyit, mert mindjárt bezár a bazár itt a blog.hu-n hajnal kettőig..

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr941231049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.07.07. 11:53:08

Tyű! Nekem meg Fauré nagy kedvencem. És a Pavane nem csak könnyűzenei feldolgozásokkal bír, átírták azt gordonkára, szájharmónikára, tudj isten, talán még tücsökzenekarra is. :o) A belinkelt darab - csodaszép - eleve egy átirat, mert hibádzik belőle a kórus, ha jól hallom. ^^

Kórussal, pöttyet sután, de lelkesen: www.youtube.com/watch?v=4-wtEfBkCmA&feature=related Azért ezt linkelem be, mert látszik a kórus meg a zenekar. :o)


Fauré tolja, egy szál zongorán: www.youtube.com/watch?v=xUsGh2xYYQg&feature=related

És nem is zargatlak benneteket mindenféle átiratokkal, kalrinétra, hegedűre, gitárra, de... EGY ÍZIG-VÉRIG IDE KIVÁNKOZÓ FELDOLGOZÁS!!!

JETHRO TULL!!! :o)))
www.youtube.com/watch?v=uVuHbxzVTcQ&feature=related

-Bianka- (törölt) 2009.07.08. 00:47:41

no, örülök h akkor érdemes volt megírnom ezt a posztot :)

én nem ismertem az eredeti Pavane-t, ergo lehetséges h a linkelt mégsem az eredeti..

köszi a linkeket, fogok ápdételni, amint jobb állapotban lesz a kisszívem (gépem)..

őszintén megmondom, a Jethro Tull nekem valamiért kimaradt a szórásból, pedig ha találkozom vele, tuti beleírom a posztba..

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.07.08. 12:52:03

Találtam még Barbara Streisandot, dudorászik, pedig megtanulhatta volna a szöveget igazán! ^^ www.youtube.com/watch?v=SxehZX4X_EI&feature=related

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.11.04. 10:06:23

Álljunk meg egy szóra!

A Pachelbel-bejegyzés késztetett, nézelődtem hát, miféle zenék vannak a la Corda D'oro című animében, és ezt találtam:
www.youtube.com/watch?v=_IBMGkHCr48

A hozzászólások alapján eljutottam a (Secret from a) Secret Gardenig:
www.youtube.com/watch?v=ZDUjt6iH52E

Majd ide ("Komponist: Rolf Lovland"):
www.youtube.com/watch?v=6LTZdZDEjTs&NR=1

Ez most feldolgozás? Lopás? Mi a túró ez?

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.11.04. 11:01:39

@TREX: Vagy, ha áthangszerelem a Fur Elise-t kaputelefonra és csörgődobra, akkor már zeneszerző vagyok? ^^

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.11.04. 11:19:15

@TREX: igen tutira :D de ha már így felhoztad csináld is meg mert nagyon kíváncsi lennék rá :D
süti beállítások módosítása