Személyi jézus

2009.09.08. 22:45

Ma a beharangozóban rövid leszek, nem úgy mint a bejegyzésben. Depeche Mode: Personal Jesus. És tömérdek feldolgozás...

Az eredeti dal a Depeche Mode egyik legnagyobb sikere, 1989-ben jelent kislemezen, megelőzve a '90-es Violator albumot, amin helyet foglal. A Mode szintipopját még én is kedvelem, érdekes a zenei világa. A hozzá készült klipp is jól sikerült, vadnyugati hangulatú, tetszik a képi világ.

 

Talán a leghíresebb feldolgozást Marilyn Manson jegyzi. 2004-ben jelent meg a Lest We Forget: The Best of albumon. Az eredeti dalra egy indusztriális metál köntöst aggattak rá, de eléggé hasonlít az eredetihez. Azt reméltem jobban elrugaszkodnak az alapműtől, Manson is visszafogja magát, elmarad az ordibálás., Kicsit gyengének, kommersznek érzem a dalt. Nekem nem jött be.

 

Ellenben viszont nagyon tetszik Johnny Cash feldolgozása. Akik a blog kezdete óta törzsolvasóim, tudják, (mostmegmár mindenki) hogy nem kimondottan szeretem a countryt, de az öreg most valahogy megfogott. A darab az egyik utolsó albumáról való, talán ez érződik is a műben. Az American IV: The Man Comes Around lemezen jelent meg 2002-ben.

 

A lounge éllovasa, Richard Cheese is lecsapott a dalra, és csinált nekünk jókis lounge/big band változatot. Bírom, ahogy beindulnak a végefelé. A 2004-es I'd Like a Virgin cd-n keressétek.

 

A Koyi K Utho columbiai metálzenekar kemény és egész ütős kis nótát hozott össze. Nekem bejött a hörgős részeket leszámítva. A 2004-es Mechanical Human Prototype Lp-n jelent meg.

 

Electronikus zenei vonalon gondolta tovább az alapművet a Metamatics. ők aztán nem féltek elragaszkodni az eredetitől, zeneileg teljesen újjászületett. Nagyon nem az én stílusom, de azt mindenképp díjjazni kell, hogy megpróbáltak újjat alkotni. 2007-ben megjelent kislemezen.

 

Kellemes jazz előadást rögzített a Jazzistic & Karen Souza. Nekem ez is nagyon tetszet. Nyugtató hatású.

 

Az orosz Тараканы! (Tarakany!) punkzenekar '98-ban dolgozta fel a számot a Depesha dlya Depeche Mode albbumra, amin volt szovjet tagállamok zenekarai játszanak Depeche Mode-ot. Ebben az tetszik, hogy felelevenítik a békebeli angol punkzenekarokat és a Ramonest. Ezek hatásai érződnek a zenéjükben, előadásmódjukban.

 

A The Dixie Hummingbirds egy kicsit rockosabb gospel muzsikát kreált 2006-ban. Nem rossz, nem rossz, bár a templomi kórus nélkül is meghallgattam volna.

 

Egy elég dögös rock verziót játszanak a The Automatic és a No One Is Innocent zenekarok. A mai, Personal Jesus felhozatalból ez a kedvencem. A két zenekar, ezenbelül a két énekes "párbaja" telitalálat. Mégtöbb ilyet. Látszik rajtuk, hogy nagyon élvezik.

 

 

A Lollipop Lust Kill változatát is megszerettem, ők is a metál szintéren mozognak, át is alakították a dalt a saját stílusukra.  Tetszik, hogy váltakoznak benne a zúzós és a suttogós részek. My So Called Knife lemezükre pakolták rá 2002-ben.

 

Az NN punkrock változata nem egy kiemelkedő, maradandó alkotás, de azért nekik sem kell szégyenkezni és még gitárszóló is van! :)

 

A Gravity Kills szintén indusztriális rock műfajban utazik, de ez a daluk még véletlenül nekem is tetszik, de hozzá kell tennem, hamar unalmassá válik. 2002-ben jelent meg a Superstarved LP-n.

Sikerült a végére megtalálnom a magyar versenyzőt, a nu-jazz stílus hazai képviselői a Toy Division. Csak gratulálni tudok nekik, nemzetközi színvonalú produkció. És ők is mertek változtatni a jól bevállt recepten, jelentősen átgyúrták a számot. Nállam dobogós. www.last.fm/music/Toy+Division/_/Personal+Jesus

 

A teljesség igénye nélkül jöjjön egy technomix, G&G véletlenszerűen választottam, mert diumdisuból van még egy pár. (Válalkozó szelleműek összegyűjhetik, nekem nincs hozzá türelmem:) )

 

Végül jöjjön két, "mi ebben olyan ismerős típusú szám":

A 3 csinos énekescsajból álló Sugababes nyúlása annyira még nem is dúrva, az It Ain't Easy című dalukban ismerős valami.

 

Jamelia, Beware of the Dog című számával az a gond, hogy az "ismerős" enyhe kifejezés.

Lapzártakor érkezett az Aphaty rapje. A szöveg más, csak dalcím azonos, meg felhasználták az eredeti dal zenéjét. A 2004-es Where's Your Album?!!-on van rajta.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr931369967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bbking 2009.09.09. 09:54:29

Azt tűnt fel, hogy nem nagyon tudták elrontani, egyik sem veszélyesen rossz.

A Johnny Clash különösen tetszik, mivel nagyon hasonlít a PJ kislemezen megjelent acoustic version-re (mint a youtube comment-ek között meg is jegyzi valaki), ami a csengőhangom.

Persze az eredeti a legjobb. Kellene már találni vmi olyan feldolgozást, ahol az eredeti a sz-rabb.

feader04 2009.10.07. 14:42:45

@Takika: Hali! Az h mely verzió jobb vagy rosszabb az szubjektív dolog. Azonban a teljesség kedvéért tudni kell h a linked alatt hallható "feldolgozás", az erededeti ETS -nek Mike Shinoda(LP) által -asszem így kell írni- készített verziója, amely a hivatalos DM nagylemezem jelent meg. Mivel a DyingWish ezen lényegében nem is változtatott, így ez nem is feldolgozás. Sztem.
süti beállítások módosítása