The Phantom of the Opera

2009.09.19. 14:39

Egy örök kedvenc. Az oldaltól némileg idegen vizekre evezünk az operaház alatti labirintusban. Senkit ne érjen csalódás a végén hü leszek az oldal stílusához! Gaston Leroux Az operaház fantomja (Le fantôme de l'opéra, 1910). cimü regényét már érett fejjel olvastam. A regényből készült filmet (1925) még gyerek fejjel néztem. A film különös nyomot hagyott bennem. Erik a fantom képe bevésődött elmémbe. A film emléke megfosztott az olvasás igazi örömétől, de nem vagyok csalódott. Andrew Lloyd Webber 1989-ben csodálatos musicalt készített a regényből. Sokak számára ettől a pillanattól vált igazán ismerté. Ezen a vonalon szeretném énis megközeliteni a remekbeszabott müvet, remekbeszabott adaptációkkal. Mi más jöhetne mint a film/musical főcimdala! Webber, Christine szerepét akkori feleségének, Sarah Brightmannek írta akit azóta örökös Christinnek is tekinthetünk, Michael Crawford a fantom szerepében. Nyugodt szívvel tekinthetjük az eredeti előadásnak:

Véletlen bukantam az alábbi verzióra. A fantom személye az igazán meglepő.

A remekbe szabott feldogozást Nightwish előadásában hallgatjuk most meg.

A téma megihlette az Iron Maident is. Úgy érzem nem hagyhatom ki őket. Music and lirycs: Steve Harris.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr951392707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.09.21. 00:01:49

Nekem tervbe volt véve egy új rovat, ahol a feldolgozások nem egy számhoz kötődnek, hanem valami közös műhöz, témához. Az operaház fantomja lett volna ennek az első alanya, ugyanis nekem is szép gyűjtemény van belőle. Mindenesetre a felsorolásból az ICED EARTH verzióját sem hagytam volna ki!
www.youtube.com/watch?v=b1IHDd3vAlA
Kicsit zúzósabb típusú muzza, de a férfi nő duett überjó.
süti beállítások módosítása