Madonna zenéje

2010.05.10. 02:06

Madonna - Music röviden és tömören ez a mai menü.

Ha bővebb bevezetőt írnék, azt is megemlíteném, hogy egy nagyszerű magyar feldolgozás is készült hozzá...

Az eredeti dal 2000-ben jelent meg. Nekem nagyon nem jön be ez a dance-pop-os Madonna, már akkor se bírtam ezt a számot, mikor orrbaszájba adták, és ez ma sincs másként. Klippet is forgattak hozzá, amiben Ali G vagyis Sacha Baron Cohen kitalált figurája játssza az egyik főszerepet limuzinsofőrként. Vele járnak Madonnáék klubról klubra, még egy sztriptízbárba is eljutnak, ahol Madonna kisebb vagyont hagy hátra, majd az orgiát a táncoslányokkal kiegészítve a kocsiban folytatják. Hát én is lennék abban a limuzinban sofőr. A rajzfilmes részt sose értettem, biztos beszívott volt a rendező. (Mondjuk nekem az egész feladta a leckét, mit keres Madonna a sztriptízklubban?)

 

Angyalka ajánlotta a következő dalt, nagyon hálás vagyok ezért. A Roy & Ádám Trio kiegészülve Jamie Winchester-rel valami fantasztikusat alkotott. Megint egy remek példa arra, amikor a feldolgozás sokkal jobb, mint az alapmű. Könnyen emészthető, populáris rock dalt írtak belőle, kiemelték a dal lényegét, vagyis a dal középpontjába a következő sor került: "Music makes the people come together"
És ez így is van.
A 2008-as "10 év" válogatás lemezen található meg.
  

 

Az Out Of Your Mouth industrial metál műfajban gondolta újra a dalt. Ez se lett rossz, bár kicsit monoton, és némi dallam is elfért volna még, de ez inkább a stílus hibája. a 2004-es Draghdad című albumukra került fel.

 

Sailyk változata is érdekes lett. Ő váltogatja a lassú vontatott részeket a gyors, zúzós rockmuzsikával. A hangzás kicsit amatőr, de nekem tetszett, főleg a vége felé.

 

És egy iskolaikórusos funkys rockverzió, John Taylor (Duran Duran), Stewart Copeland (The Police) közreműködésével.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr951987387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amerigo B · http://magyardal.blog.hu 2010.05.11. 16:11:10

Szerintem elég jól sikerült Madonna album a Music.
Rengeteg 70 évekbeli elemet hordoz. Kicsit Kraftwerk beütése van.

Valdislav 2010.05.11. 17:02:17

Majdnem mindegyik jobb is mint az eredeti!

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.05.12. 14:52:10

úr isten ez mind nagyon jó. kivéve az eredetit :D ne haragudj Beemre de most nem tudok veled egyetérteni.. Madonna a 80-as, 90-es években volt jó, ez az albuma szerintem már nagyon kevés zeneileg..
amúgy tök véletlen találtam rá Jamie Winchester meg a többiek verziójára de azonnal meg kellett h mutassam Lidércnek mert leesett az állam és alig bírtam utána összeszedni :) egyszerűen szuper.
Meglepetésemre most még az Out of your mouth is tetszett.
és ne feledjétek: Music makes the people come together, music mix the bourgeoisie and the rebel.
süti beállítások módosítása