Vannak filmek amiket megnézünk, és rámondhatjuk, jól van, ezt is láttuk, ha még jó is a film, akkor esetleg nem kapcsoljuk el legközelebb, mikor megy a tv-ben. ezek az átlag filmek, de van ami ennél több, vannak filmek, amiket megnézünk és hat ránk, változtat az életünkön. Aminél tizedjére is ugyanaz az izgalom, lélekemelő katartikus érzés lesz újjá az emberen. Na ezek az igazánjó filmek. Nállam az egyik ilyen a német filmipar legnagyobb alkotása, a Végtelen Történet (The NeverEnding Story). Mikor néha véletlenül elkapom a tv-ben, manapság ritkán tv-zek, egyszerűen odaszögez, muszáj mégegyszer végigizgulnom, egyszerűen visszavisz a gyermek koromba, olyankor mindig elérzékenyülök, mindig csodálkozom, hogy, hogy a francba van ilyen hatással rám ez a film, ha most látnám először, lehet gagyinak tartanám, de nem, ott ülök a tv előtt, és facsarja a szívem amikor Artax belefullad a mocsárba, érzem a katarzist és a filmel együtt kiabálom, hogy -Atrejú! -Básztián! -Átrejú! - Básztián! Adj már egy kib@szott nevet annak a k*rva  hercegnőnek...

Ejj, most is elkapott a nosztalgia, de ez egy zenei blog, nem filmblog, úgyhogy hallgassuk meg a film főcímdalának a feldolgozásait. Akit érdekel, kattintson a továbbra.

A film és vele együtt a dal 1984-ben jelent meg. Kellemes kis szintipo- new wave sláger, mely egybeolvadt a filmmel. Az előadó Limahl, bár a vokalista hölgyek hangját könnyebben megjegyzi az ember, igazság szerint én mindig elfelejtem, ezáltal meg is lepődök, hogy a dalt egy csávó is énekli. Érdemes még megemlíteni, hogy a zenét Giorgio Moroder szerezte. Készült hozzá 2 klip is, az egyik Limahl és a könyvespolcok főszereplésével, és egy csomó filmjelenettel. Ezt a youtubon megnézhetitek:

https://www.youtube.com/watch?v=3khTntOxX-k

És egy másik klipp az egész zenekarral, és egy kicsit más jellegű történettel.

 

Ejnya, a filmjelenetesbe mutatták, ahogy elsüllyed a ló a mocsárban, de ez okból kifolyó letargiától egy pohár fröccs, és a Dragonland power metál feldolgozása segítségével gyorsan megszabadultam. Nem igazán illik ez a piszok gyors ritmus a dal jellegéhez, meg több gitárdallamot is el tudnék viselni, de azért jól nyomják a srácok. 2002-ben jelent meg a Holy War lemezük japán kiadásán bónuszként.

 

A New Found Glory amerikai populáris punk műfajban gondolta újra a dalt. Nekem nem jön be a stílusuk, de legalább dallamos. A From the Screen to Your Stereo filmzenés feldolgozás lemezükön található, ami 2000-ben jelent meg. Na ez az album mondjuk engem is érdekelne, annak ellenére, hogy nem fekszik nekem a zenéjük.

 

Viszont egész jó a következő feldolgozás: Cherielynn Westrich énekesnőt a Canadians zenekar kíséri, amolyan könnyed rockzene formájában, az eredeti dal effektjeit is beleszőve. Nekem nagyon tetszik.

 

Végül jöjjön két diumdisu remix.

A Pearl remixéből van többfajta verzió van, egyet közlök csak, nekem ez is bőven elég. Egy viszonylag jó hangú csaj énekli az egészet, alatta meg megy a diumdisu, annyira nem szörnyű, egyszer még én is meg tudtam hallgatni. Egyszer... Najó a vége előtti rész még tetszik is egy kicsit.

 

Az Echo Image szintén szintipop- elektronikus verzióval lépett színre 2001-ben. Ebben sajnos nem igazán fogott meg semmi. De rosszat se merek mondani, mert a youtubos video végén Gmork elég csúnyán néz.

 

A cikkem végét viszont elnyelte a Semmi, úgyhogy gyerünk, kedves olvasó, szólj hozzá bátran, most kommenteddel mentsd meg fantázia földjét.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr442041494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2010.05.30. 09:16:39

vááá, de imádtam az első rését. kár hogy nme valami jó a felhozatal a feldolgozásokat nézve :S

amúgy ennek a második részére melékszik egyáltalán valaki?
thatguywiththeglasses.com/videolinks/thatguywiththeglasses/nostalgia-critic/19074-neverending-story-2

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.05.30. 12:15:42

én emlékszem :) az eredeti klasszikus, a második része még elment.. a harmadik már nem :D
a kedvencem belőle a sárkánykutyi. szerintem gyönyörű. és persze az eredeti magyar szinkronnal. mert asszem átszinkronizálták és ott már nem tetszett magyar hangja.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.06.01. 19:45:18

Az első rész jó volt. Pont a napokban láttam könyvben angolul.
És igen, én is a hajamat téptem, és üvöltöttem a gyereknek, hogy te hülye, adj már egy nevet annak a szerencsétlennek!! :D

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.06.01. 19:46:12

Ja, és Limahlnak odalett a haja a peroxidtól... :/

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2010.06.01. 22:40:38

A Végtelen Történet elsősorban nem film, hanem könyv, tessék elolvasni:
http://hu.wikipedia.org/wiki/A_Végtelen_Történet
süti beállítások módosítása