Valami véget ért

2010.10.13. 21:54

No ne aggódjatok, nem a Blog! (Vagy aggódjatok, ha ez rossz hír... :) ) Legfeljebb a pangási időszak. Ha napi bejegyzés nem is lesz, de a heti 3-4 posztot megcélzom. (Persze már régóta keresek segédszerzőket...) Igazából nem is ezért adtam ezt a címet a bejegyzésnek, de épp Bonanza Banzai - Valami véget ért  dalához kerestem feldolgozásokat, így adta magát a ctrl+c, ctrl+v. Na ennyi se füle-se farka bevezető sületlenség után inkább kattintsunk a továbbra és lássuk miből élünk.

A dal 1991-ben jelent meg a Pillanat emlékműve lemezükön. Azt hiszem nem kell senkinek sem bemutatnom a művet, szerintem még a fiatal korosztály is ismeri. Valószínű kevés olyan család van Magyarországon, ahol legalább egy családtag ne lett volna anno Bonanza Banzai, majd Ákos fan. Nálunk annak idején a nővérem töltötte be ezt a szerepet, úgyhogy bennem nosztalgikus érzéseket kelt a dal. Ó azok a régi, gyerekkori családi nyaralások, amikor Bonanzát meg Ákost kellett hallgatni a nővérem kedvéért egész úton a Lada Samarába'...  Hogy mennyire utáltam... Azóta viszont befogadóbb lettem a Depeche Mode féle szintipop stílussal szemben, meg a idősebb fejjel a dal szövege is megfog, mivel én is éltem már át ilyen érzést. Szóval fasza szám, hallgassuk is meg.

 

 

A Bonanza feloszlása után Ákos vitte tovább a dalt, becsempészve a repertoárjába koncerteken. Hamar kinőtte a Depeche Mode féle zenei világot, új, saját stílust kikisérletezve, mindig újítva, ennek terméke a 2003-as Andante feldolgozás albumán lévő akusztikus verzió.

 

2004-ben intézett merényletet a dal ellen Spigiboy és Erős Attilla. A dal elég sikeres lett a diszkókban és anno a Viva is sűrűn nyomatta a klipjét. Hát szerény véleményem szerint valami borzalom. Ötlettelen, mű ének... kiráz a hideg tőle. A videójuk hasonló heves nemtetszésemet váltja ki, de hát ízlések és pofonok.(Ha ilyen az ízlésed, kapsz egy pofont, hehe :) )

 

Kicsit visszaszaladunk az időben, 1996-ban jelent meg Malek Andrea - Ébredés című lemeze. Ezen található egy kellemes bossa novás változat. Tetszik, főleg az előbbi után. Viszont ha szőrszálhasogató akarnék lenni, azt mondanám, túl kellemes ez szakítós számnak.

 Na most jön a nekem való. Annyira nem vagyok oda a Zorall-ért, viszont ez a feldolgozásuk nagyon bejött. A témához illő lassú, mély tónus, súlyos riffek. Apropó a nyitó riff a Danzig - Dirty Black Summer dalából lett felhasználva. (Hallottam már máshol is, méghozzá egy általam gyakran hallgatott számnál, de nem jut eszembe hol, és ez most nagyon felidegesített. :) ) Zsír ez a motoros - koncertes klip is, mondjuk a dal mondanivalójához nincs köze, de adja az ívet. 2004 - Ajándék című lemez.

 

Az egyik idei MTV Icon Ákos volt, ennek apropójaként adta elő a dal gyönyörű akusztikus, folk változatát Szirtes Edina. A hölgy még hegedült is.

 

Kaptok még egy kis dium-disut. Andrewboy és Dennis Clarke verziója 2004-ben jelent meg. Friskó Péter énekel benne. Megpróbáltam objektíven szemlélni a dalt, és arra a megállapodásra jutottam, hogy a Spigiékénél jobb a nóta, de ezt se fogom többet meghallgatni, az is biztos. Ráadásul 10 perces volt.

 

Discotuner. Inkább ne hallgasd meg, elmondom mi van benne: Héliumszívott effektű ének, alatta dumm dumm dum dumm dim dum dim dum dumm dumm dumm dumm dumm du dumm dumm dudududdum tuc tuc tuc tututtuc  nyinyinyi. Kb ennyi.

 

Néhány lelkes amatőr rockzenekar, amiket találtam:

Zorall koppintók:

Sick-Soul:

Kentau-rock

Core-okozók:

Ejnye, nagyon szemet szúr mind elején a Danzig riff.

Viszont van egy példa az önállóságra is! Az Open zenekar szuper rockváltozattal állt színpadra.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr582369966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

momoncs · http://www.bahnhofclub.com 2010.11.19. 22:37:55

Sztem az eredeti még mindig a legjobb!
süti beállítások módosítása