Egy kis bohémság.

2009.02.06. 23:47

A Queen zenekar egyik legfontosabb műve a Bohemian Rhapsody. Ez okból rengetegen feldolgozták. Tekintsük meg, ki mit alkotott.

A Bohemian Rhapsody összetett szám, egy acapella bevezetővel indul, ezt követi egy lassú, érzelmes, lírai rész, majd  egy összekötő gitárszóló után az opera szerű betét, végül az erőteljes és agresszívebb hard rock rész. A dal az 1975-ös A Night at the Opera lemezről származik. A videoklipje jelentős a lépés a promóciós klipek elterjedésében. Híres még az elején lévő 4 fejes beállásról.

 

Kezdjük egy Freddy Mercury emlékkoncerttel. A fellépő a Queen mellett Elton John és Axl Rose. Elton a lassú részt játsza, és képes volt kúltúrált szemüveget felvenni az alkalomra, ezért is plusz pont neki. Nem szoktam hallgatni a dalait, de el kell ismerni, jó hangja van. A felvételről menő opera etap után szinte berobban a színpadra Axl és megmutatja, mi a hard rock, mondjuk ő kevésbé tudott felöltözni alkalomhoz illően. A végén együtténeklős rész szuper, méltó befejezés.

 

Találtam egy csodállatos feldolgozást a világhírű spanyol operaénekesnő Montserrat Caballé és Bruce Dickinson és egy kórus feldolgozásában. Nagy Iron Maiden és ezáltal Dickinson rajongó vagyok, de ez még nekem is meglepetés volt. Nagyon lenyűgözött az előadás, szerintem atomjó lett. Nagyon szép, tiszta énekhangok, Bruce is nagyon odateszi magát. Az egésznek tényleg olyan opera hangulata lett. Nekem ez a favorit bohém rapszódia feldolgozásom.

 

Jöjjön egy érdekesség. A kelta zenét játszó ír együttes, a De Dannan is feldolgozta a számot, hagyományos ír népzenei hangszerekkel. Instrumentális, az éneket valami síppal vagy furulyával helyettesítik. Nagyon kellemes és mellette érdekes darab.

 

A Dream Theater a hard rock részt játszotta el a Change of Seasons EP-jén, a The Big Medley című keverékében 1995-ben. Ezt a rövid részletet hallgassuk meg az amúgy 10 perces számból.

 

A híres parodista Weird "Al" Yankovic 1993-as Alapalooza albumára készítette polka stílusú feldolgozását. Szerintem mulatságos lett, ez a legbohémabb bohém rapszódia feldolgozás. :) Nem tudom miért, de Looney Tones jut róla eszembe. A nóta új címe Bohemian Polka. Alá valaki bevágta az eredeti Queen klippet, egész jól passzol. :)

 

A Bad News paródia/glam metál zenekar is megpróbált paródia félét készíteni, de szerintem nagyon nem sikerült. Szörnyű énekhangok, elég gyenge hangszeres teljesítmény, úgyhogy nekem nagyon nem jött be. Valószínűleg direkt ilyen, de ez se vígasztal. Az előadás után egy interjút is megnézhetünk, hogy készült ez a húú de "vicces" klipp. Szerintem nem várjátok meg.... ;)

 

Newton Faulkner egy szál akusztikus gitárral adja elő a dalt. Mikor még nem hallottam, csak olvastam róla, nem sok fantáziát láttam benne, de aztán erről is kiderült, hogy ez is egy lenyűgöző előadás. Nagyon tehetséges a srác.

 

Maradjunk a solo hangszerek világában. Martin Avila egy zongorán adja elő nekünk a rapszódiát.

 

Ezt csak azért szúrom be ide, mert ilyen hangszert én még életemben nem láttam eddig. És ilyen pengetőt se, akár háromszög vonalzót is használhatna ennyi erővel. Maga a zene nem nagy szám, csupán érdekességként kerül fel. Mike Penny nagy bűvésze ennek a nyekerének.

 

Az ausztrál multifunkciós személyiség, Rolf Harris feldolgozása country és furcsa elemekkel ötvözve. Kicsit bizzar, de annyira nem rossz. Azon a képen meg úgy néz ki mint valami őrült pszichológus... A dalt 1996-ban kislemezen is megjelentette.

 

A 2 hölgyből álló hip hop csapat, a The Braids is készített egy verziót a saját stílusában. Szerencsére csak a zene hip hop, a lányok nem reppelnek, hanem egész szépen énekelnek benne, különösen az egyikük. A dalt ki is adták kislemezen 1996-ban és nagyot kaszáltak vele. Klip is készült hozzá, egy buszt lopnak el benne, de aztán jól pórul járnak. No ilyen izgalmas lesz, nézzétek meg.

 

Egy gitáros hármas, a California Guitar Trio akusztikus, instrumentális feldolgozással lep meg minket.

 

A Flaming Lips a 2005-ös Killer Queen: A Tribute to Queen albumhoz dolgozta fel a dalt. Sajnos csak rossz minőségű koncertfelvételt találtam, hát így nem tűnik többnek szimpla Bohemian előadásnak, semmi extra. 

 

A meglehetősen elvont amerikai multi instumentalista és énekes hölgy, Emilie Autumn dala a tavalyi Girls Just Wanna Have Fun /Bohemian Rhapsody EP-jén jelent meg. A hölgy nem hazudtolja meg magát, igencsak elvont és furcsa dalt kapunk tőle, nem is lenne rossz, nekem igazából az énekhangjával kapcsolatban vannak kisebb fenntartásaim.

 

A The Ten Tenors egy 10 énekesből (ki gondolta volna...) álló ausztrál formáció. Feldolgozásokat énekelnek, többek között a Bohemian Rhapsodyt is. Ha jól figyeltek, egyszercsak meg fogtok lepődni, ugyanis van benne egy hatalmas poén. Emiatt a nem is annyira elrejtett utalásért nagyon sok pluszpontot gyűjtöttek nállam. Hatalmas ötlet. Nade nem lövöm le a poént...

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr75927684

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csucsu - REFLUX 2009.04.25. 08:43:12

"A szellemi elnégeresedés, az ami igazán zavar." - Interjú Axl Rose-zalA SZUB riportere és Ábel Anna hónapokig tartó egyeztetések után két ráncfelvarrás közt beszélgethetett a saját seggébe fulladó Axl Rose-zal, a Guns N’ Roses ikonjával. Axl most s…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2009.04.18. 08:55:46

az utolsó elég érdekes.
ha már ennyien adják elő, akkor lehetett volna egy picitt jobb is. valahogy egyiküknél sem éreztem azt a karakterességet, mint a Queenben bárkinél.

de 3:50-nél én is beszartam. :D:D

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.04.25. 10:02:29

Megvan az első spamunk is. Fejlődik az oldal.
süti beállítások módosítása