Ugye mindenki látta már a Star Warst? Amikor azt mondom, Birodalmi Induló - vagy Imperial March az eredeti hangsávok szerelmeseinek -, mindenkinek beugrik a kép, ahogy Darth Vader megérkezik a Halálcsillagra? Azt hiszem, ilyesmi még nem volt a blogon, de mivel én szeretem a filmet, és találtam néhány vicces és néhány nagyon jó feldolgozást, itt a helye. Jöjjön először is az eredeti szám, amelyet 1980-ban hallhatott először a közönség a Boston Pops Orchestra jóvoltából, 5 nappal a film premierje előtt.

Az első feldolgozásunk legyen egy kicsit vicces, ijesztő és sokkoló. Azt hiszem, mindenki, aki tanult fizikát, hallott már a Tesla-tekercsről. Na itt belőttek egy Tesla-tekercset úgy, hogy az Imperial March zenét "játsza" el. Egy csávót pedig beöltöztettek Faraday-suitba, aki kapkodja el a villámokat.

A következő feldolgozást a Metallica követte el. Körülbelül semmit nem tudok róla, abban sem vagyok biztos, hogy ők azok, de azért itt van.

Trükkösen valaki odaírta erre is, hogy Metallica, habár nem az. Hogy ki? Fogalmam sincs, de tetszik. Jobban, mint a Metallica. Kár, hogy ilyen rövid.

 A végére hagytam a személyes kedvencemet. Természetesen ennek sem ismerem az előadóját, mint ahogy azt ma lassan megszokhattátok. YouTube-on Star Wars Imperial March HEAVY METAL néven szerepel. Heavy metal így, nagy betűkkel. Egyetértek.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr261030225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.03.28. 22:42:57

A tesla számomra nem volt meglepő. Már régóta létezik a plazmahangfal, aminek pont ez a lényege, hogy a az elektromos ív által keltik a hangot. Nagyon szép hangjuk is van (Persze nem a videoban szereplő tesla tekercsről van szó), láttam élőben is, épített egyet egy diák a suliban még anno, mikor technikusira jártam.

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.03.28. 22:50:21

Jujujj. Hamarább nyomtam entert mint akartam. Akkor floodolok egy picit a saját blogomon. :D

Annyit akartam még hozzáfűzni, hogy számomra pont az a dal tűnik inkább metallicásnak, amire azt írtad, hogy nemaz. Az hagyományos trash, pint a metallica korai érájából, és csak riffekkel operál, míg az elsőben a gitárok csak háttérszerepet töltenek be, és a dallamot a szimfónikusok (vagy az azt utánzó sample, szinti) viszik.

PG00 2009.03.30. 01:21:26

Egyik sem Metallica, ez biztos.

r1pp3r.j4ck · http://csakmegverlek.wordpress.com 2009.03.30. 07:25:16

Biztos vagy benne? Én sem találtam sehol utalást rá, de azt, amire azt írták, hogy Metallica, többször is megtaláltam YouTube-on Metallica néven. Másikat csak ezen.

ügyfélszolgálatos 2009.03.30. 14:46:48

Az Imperial March a 2 részben hangzik el. A Birodalmi flotta repkedése közben.

PG00 2009.03.30. 15:00:08

Ismerem a Metallica hangzását és a stílusát eléggé. A második inkább Metallicásabb, de ott meg a minőség, és néhány motívum eléggé elütő a régi Metalicska hangzásokról. Ezenkívül sokkal ismertebb lenne, ha az lenne, és én is tudnék róla. :)
süti beállítások módosítása