Csöndet kért az olvasó.

2009.03.29. 23:40

Sajnos megint ilyen későn kezdtem neki bejegyzeni, úgyhogy csak rövid posztot kaptok, bocsi. Vágjunk is gyorsan bele, mert későre jár. A Simon and Garfunkel slágere, a The Sounds of Silence-t kérte Trex nickű olvasóm.

A dalt 1964-ben írták, Kennedy meggyilkolása után érzett fájdalom érződik a dallamok között. 1965-ben jelent meg az azonos című albumon. Egyszál akusztikus gitár és két énekhang, ennyiből áll a történet, de nagyon meg tudja fogni az embert a melankólikus dallamával.

 

A német punk zenekar, a The Bates is feldolgozta a számot, természetesen a saját stílusukban. Kicsit más hangulata van, mint az eredetinek, de tetszik. Még a végén az üvöltözés is. A befejezésnél van ám benne lendület.

 

Az izlandi Emiliana Torrini 1996 vette elő a dalt. Az elején még azt hittem popnóta lesz belőle, de szerencsére egy könnyed soft rock számot hallhatunk, nagyon szép énekkel. Az elején lassan kezd, majd szépen fokozatosan "beindul".

 

Az alternatív rockzenekar, a Smashing Pumpkins is játszotta az egyik turnéján. A videó amit találtam elég hosszú, gyakorlatilag az elején van a feldolgozás, utánna meg többpercnyi öncélú gitárszóló. Lehet a hangminőség miatt, de ez most nem nyerte el annyira a tetszésem. a gitárszóló nem lenne rossz, de sok köze nincs a dalhoz, főleg az az elvont vonyítás, na szerintem onnantól már egy másik dal. :)

 

Az amerikai trash banda a Nevermore igen kemény, igazi zúzós trash feldolgozást készített. Az eredeti dalra csak szöveg alapján lehet ráismerni,(illetve az első kb 5 másodperc) zeneileg már az alapok is mások. Viszont nekem bejött, ez az össze-vissza zúzás, bár meglepő volt az eredeti daltól eljutni ide. (főleg hogy ezt a feldolgozást hallgattam meg elsőnek...) A 2000-ben megjelent, Dead Heart in a Dead World lemezükön kell keresni.


A francia popénekesnő Alizee tavaly adta elő egy orosz koncertjén a dalt. Állítása szerint ez a kedvence. Kellemes előadás, bár a hangminőség itt is elég gyatra, illetve Allize hangjának sem lettem szerelmese...

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr11034290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.04.13. 17:46:31

jujujujj imádom. Simon & Garfunkel kezei meg hangszálai közül csak jó tud kijönni. halálos mindenképp szóval fel kellett kötni a gatyát annak aki feldolgozza :)
The Bates nekem érdekes volt olyan szempontból h igazából nem szeretem az ordítozást de kifejezetten jól jött a végén.. főleg h akkor legalább tiszta volt az énekes :D
a hölgyeménynek szép a hangja de nálam ennyi.
a Smashinget hagyjuk..
a Nevermore megint csak meglepi volt főleg h annyira nem szeretem őket. de ez egy szuper szám. persze bevallhatjuk h csak a szöveget tartották meg meg az első 5 mp-t. de szerintem egy nagyon jó új dallamot és alapot írtak hozzá. nálam nyert a feldolgozások közül.
Alizeet nem szeretem. nyávogós dög. mondjuk ez nem lett olyan szörnyű.
süti beállítások módosítása