Épp most találtam ki egy új rovatot, mikor már jóideje teljes mellszélességgel hanyagolom a többit...
Ebben a rovatban híres, botrányba fulladt, esetleg plágium perrel végződött nyúlásokat mutatok be. Ehhez majd szeretném kérni újfent a ti segítségeteket is, mert sok esetről nemtudok...

Ma egy nem is olyan régi, perrel végződött esetet veszünk górcső alá. Hasonlítsuk össze a Coldplay-Viva La Vida és Joe Satriani-If I Could Fly dalait. A Coldplayt vádolta Satriani. Nem tudjátok véletlen mivel végződött a per? Én értesületlen vagyok.
 

 

Na így összehasonlítva az alap az tényleg lopás. Viszont a két szám teljesen más stílusú. Satriani dala instrumentális, végig jó kis gitárszólón van a hangsúly. Míg a Coldplay szöveget írt hozzá, megfűszerezte vonósokkal. Egész kellemes kis nóta, de nekem a Satriani azért jobban bejön. Igazából tényleg van benne egy kis nyúlás, de ennél dúrvábbakkat is lehet hallani. Satriani felháborodásában én sejtek egy kis irigységet is, talán túlzásba vitte a mester. De ilyen a világ, lopni pedig nemszép!

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr841042909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Bianka- (törölt) 2009.04.03. 00:30:05

"ilyen a világ, lopni pedig nem szép" ezt az ambivalenciát :D

én is hallottam a "botrányról" de sajnos nem tudom a végkifejletet. én is kíváncsi lennék rá.

szvsz: Coldplay nekem jobban bejön, szeretem az instrumentális zenét is, de az ő verziójuk frissebb, vhogy jobb a hangulata. jót tett a számnak a szöveg, Chris Martin énekhangja. Satriani nekem kissé unalmas..

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.04.04. 00:22:12

hm ez érdekes. még sose hallottam senkitől h Satriani unalmas lenne. én inkább a Coldplayt tartom annak :D bár most nemtom meghallgatni a számot de nekem sose jött be Chris Martin "énekhangja" szóval azt hiszem tudom h nálam ki lesz a nyerő

r1pp3r.j4ck · http://csakmegverlek.wordpress.com 2009.04.04. 09:23:55

Nekem is sokkal jobban tetszik a Satrianis változat egyébként, Coldplayt felénél lelőttem, utána Satrianit meghallgattam kétszer.

-Bianka- (törölt) 2009.04.04. 22:36:13

Angyalom: nem maga Satriani, hanem csak konkrétan ez a szám. ne érts félre :)

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.04.05. 10:51:49

jó hát én ezt sejtettem :) ugyanis ha Satrianira úgy zusammen azt mondtad volna h unalmas akkor itt most bizony lincselés lenne :D
persze mindenkinek szíve joga választani de nálam anélkül Satriani nyer h meghallgatnám a számot. akkor is ha ezzel most előítéletes vagyok nem is kicsit :)

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.04.05. 23:24:42

Ejyne, ne vesszetek össze itt nekem. Ízlések és pofonok. Szerintem sem olyan gáz a Coldplay dala. Lehet el vagyok populárisodva. :)
Satriani mesternek meg bármennyire is szeretem a zenéjét, ez a peres akciója számomra nem volt túl szimpatikus. Én úgy gondolom, hogy az egészet a reklám miatt csinálták. :S

-Bianka- (törölt) 2009.04.08. 18:19:15

nyugi, Lidérc kedves, nincs itt semmi konfrontáció, részemről legalábbis. szerintem észre fogod venni, ha ne adj isten veszekednénk :D
valószínű h reklámfogás, de hát valljuk be, ez is sokat hoz a konyhára..

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.04.13. 18:15:51

jaj persze nem veszekszünk :) nem védem Satrianit. a pereskedés nem szép dolog. mondjuk aztán nemtom h én hasonló helyzetben h viselkednék.

*ez a Coldplay akkor is borzalmas, most már meg is hallgattam és még így is azt gondolom

Gjani 2009.10.02. 07:54:40

Hát nem csodálom hogy ettől az idétlen nyávogástól Satriani besokalt,brrr....
süti beállítások módosítása