Valamikor tavaly nyáron nyertem jegyet egy premier előtti Blu-Ray vetítésre, a címe Across the Universe - Csak szerelem kell volt. Pislogtam is nagyokat, hogy ez vajon mi, aztán megnéztem, azóta pedig egyik favorit. A film sztorija elég erősen hozza azt a bizonyos Hair történetet, de sebaj, a zene kárpótolt. A film extrája, hogy a zenék nagyrészt Beatles slágerek újrái, olyan előadókkal többek közt, mint Bono, Joe Cocker, Eddie Izzard és a The Secret Machine. Utánanéztem a címadó dal feldolgozásainak, hát értek meglepetések :)

 

Elsőként akkor itt az eredeti, a banda 1969-es No One's Gonna Change Our World című albumán jelent meg valamint '70-ben a Let it be-n. Lennon írta, zseni volt. Pont. A Beatles-re különösebben nem sok szót fecsérelnék, úgy is feleslegesen tenném.

 

 

 

Nekem nagyon a szívemhez nőtt a filmbeli főszereplő srác verziója. Jim Sturgess szinte a teljes homályból jött és alkotott. Egész jó hangja van, és hál'istennek, nem tört elő belőle a kihaénnem-sztárvagyok feeling, így nem cseszte el a dal hangulatát. Megjelent a film soundtrackjén 2008-ban. (felháborító, hogy filmbeli jelenet nincs yT-on, csak fanvideó..)

 

 

 

A jazz, pop és alt-rock műfajban tevékenykedő, amerikai születésű Fiona Apple is feldolgozta a dalt, saját stílusához és hangjához igazítva. Nekem tetszik, Fiona igazán egyedi jelenség, pláne hangilag. Saját albumon lévő megjelenést nem találtam, de az 1998-as Pleasantville c. film soundtrackjén megtalálható. 

 

 

 

Nos, egy különösen szép feldolgozást adott elő egy elég kreatív trió: Moby, Rufus Wainwright és Sean Lennon. Hiába, a név kötelez. Rufus énekel, a többieknek gitár és vokál jutott. Arról nincs infóm, hogy megjelent-e valahol a szám. De a vidit és Rufust elnézve ez nem egy mai hakni :)

 

 

 

A 2005-ös Grammy díjátadáson hipphopp verbuválódott egy csapat, többek között Bono, a Greenday, Norah Jones, Steve Tyler, Stevie Woonder és Alicia Keys közreműködésével. Csak élvezzétek, mert jó :)

 

 

 

A következő cover nálam akut szemöldökfelvonást eredményezett, remélem nem lesz szövődménye. Az előadó a Laibach, 1980-ban alakultak. Leginkább az avantgarde, industrial rock és a neo-classical területen alkot a szlovén csapat. Nos, nekem a The Choirboys, a Libera, az Angel Voices és pár ismertebb (ilyen egyházi stílusú zenét képviselő) elóadó ugrott be elsőre, mikor meghallottam őket, de aztán rájöttem, elég nagy sértés lenne ez a többiek számára. Nekem nem tetszik, na..

 

 

 

És a végére egy másik nagy kedvenc, a Seether. A banda az ún. post-grunge stílus képviselője, ez az alter rock egyik alműfaja. Tetszik az ő feldolgozásuk, olyan.. Seether :) A 2008-as iTunes Originals című albumokon található.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr391180017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.06.11. 23:41:39

hát van itt egy-két borzalom meg egy-két gyöngyszem :)
a Grammy díjas felejthetetlen, a másik supergroupos is tök jó attól függetlenül h Mobyt nem csípem.
a Seether is jó pedig nem gondoltam h az lesz :) kicsit mondjuk alter a refrén de sebaj.
ki lehet találni h a többiről mi a véleményem :)

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.06.12. 21:29:38

Nekem az uccsó kettőt még nem sikerült megnézni, mert szórakázik a yT. :(
A grammy díjasban ott vannak a Velvet revolverből Slash meg Scott Weiland is, igazából nekem túl sokan énekelnek egyszerre, de azért tényleg nem sok.
süti beállítások módosítása