Ma megyünk a vásárba

2009.07.02. 01:45

Ma egy régi tartozásom fogom leróni, ugyanis még jórég kérte Angyalka, hogy keressem össze a Scarborough Fair feldolgozásait. Most megtettem, lesz is itt minden, mint a vásárban.

Az eredeti ballada még a középkorban készült, így egyenlőre nem sikerült róla hanganyagot szerezni, de időutazó ügynökeim már ráálltak a dologra. :)

Kezdjük tehát azzal a változattal, ami nemzetközileg is ismertté tette. A Simon & Garfunkel 1966-ban megjelenő Parsley, Sage, Rosemary and Thyme lemezükre rögzítette a dalt. Többszólamú ének, lágy, lassú, altatózenének elmegy.

 

A dal rögzítésekor még Celtic Women tag, Hayley Westenra énekli ezt a csodaszép feldolgozást. Nagyszerű hangja van, kisérőként meg tradícionális kelta zene. a 2007-es A New Journey, Celtic Women albumon szerepel.

 

Következzék egy számomra kedves zenekar, a spanyol Mägo De Oz. A folk metált játszó zenekar sok népi hangszerrel kisért lírai metál feldolgozást készített. Természetesen nekem az egyik kedvenc verzióm a dalból. :)  Spanyol nyelven éneklik, a címe Duerme. A 2000-ben megjelent Finisterra albumon jelent meg.

 

A másik kedvencem a Queensryche változata. Az 1990-es Empira elbum újrakiadására rakták fel bónusz anyagként. A progmetálosok is lágy, akusztikus kezdéssel indítanak, aztán szép fokozatosan indul be. Szeretem Geoff Tate "áriázós" előadásmódját is.

 

A következő műre a cím alapján azt hittem, hogy egy Kodály Zoli féle eredeti népdal felvétel minimum asszonykórussal, de csak Annie Laurie nyomkodja a zongorát a  Folksongs Of The British Isles albumán. No azért nem akárhogyan nyomkodja...

 
 

 

Evidens, hogy a Gregorian nem hagyhatta ki ezt a ziccert, ők is elkészítették a saját kórusművüket. Nemtudom a zenét ki szerezte de nekem bejött, kicsit a Vangelist juttatja eszembe. A '99-es Masters of Chant korongon található.

 

Sarah Brightman énekel a következő feldolgozásban. Szerintem kellemes, gyönyörű hangja van a nőnek. 2000-ben jelent meg a La Luna albumon. A videóval kapcsolatban, ritkán látni ilyen jóllakott napközis mosolyú billentyűst. :)

 

Amy Nuttall színésznő 2005-ös Best Days lemezére készítette el a következő dalt. Stílsuban is meg amúygis elég hasonló az előzőhöz. Meghát ennyi esze van, hoyg a legnagyobb szélben megy ki énekelni:

 

És most egy hirtelen stílusváltás, hogy el ne aludjunk! A Scooter is készített belőle dijum dijum dijumdisut. Ki is copízták valamelyik énekesnő verzióját.

 

A Triniti nevű női trió is egész kellemes feldolgozást készített, gondolom a 2007-es Triniti albumukon van rajta. Mindenképp érdemes meghallgatni ezen a linken. (Mert persze hogy Embedding disabled by request)

 

Még rengeteg feldolgozása van a műnek, elképzelhető belőle több poszt is, én egyenlőre most eddig jutottam.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr971219879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Bianka- (törölt) 2009.07.02. 02:13:10

hát a scooteren kivül mind tetszik de a Celtic Women és a Gregorian a két favorit.

Damian 2009.07.02. 14:16:44

Elfelejtetted a Chipmunks-ost :D xD

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.07.07. 13:17:54

ismét kösszöm szépen :)
ígértem Lidércnek h leírom h mért kötődök ehhez a számhoz annyira de ez kicsit hosszú lenne szóval lényeg h emlék, énekeltem már ezt a dalt :)
az első kettőt ismertem, gyönyörűek, elbűvölnek mindig.
a Mägo de Oz nagyon kellemes meglepi volt, nem ismertem de nagyon szupi.
a zongorás változat a favorit egyébként, nagyon széééép
süti beállítások módosítása