Gongütés következik

2010.05.15. 18:25

Marc Bolan vezette T. Rex zenekar volt a korai '70-es évek tinibálványa. A legnagyobb slágerükhöz, a Bang A Gong (Get It On) című dalhoz keresek ma feldolgozásokat. Lássuk a felhozatalt.

Az eredeti T. Rex nóta 1971-ben jelent meg az Electric Warrior lemezen. Mostanában ismerkedek a zenekar munkásságával, de ezt a dalt ismertem valahonnan, valószínű filmekben hallhattam. Jó kis glam rock nóta, kappanhangú refrénénekléssel. Mivel a youtube-on található felvételek legtöbbjéről leszedték a hangsávot, ezért máshonnan embeddelek, akinek viszont nem jön be a Dailymotionos video, annak itt a youtube link, csak hang.

A The Power Station elnevezésű Duran Duranés Chick tagokból, valamint az énekes, Robert Palmerből álló szupergroup ennek a dalnak a feldolgozásával kezdte pályafutását. 1985-ben jelent meg a zenekar nevéről elnevezett lemezen. A dal kezdete káoszba fullad, de nem kell aggódni, nem a lemezjátszó akadt ki megint, direkt ilyen. Nem igazán jön be nekem az efféle kezdés, de utána meglepően jó rockverziót kapunk. még gitárszólót is kaptam. :) A banda előadhatta a dalt a nagysikerű Miami Vice sorozatban is, ahol egy kisebb verekedés szakítaná félbe a koncertet, de a zenészek nem zavartatják magukat, játszanak tovább. Megint kénytelen vagyok dailmymotionos videót beágyazni, akiknek nem működik, azoknak egy youtube link, csak a hanganyagról: https://www.youtube.com/watch?v=mGKbvY8DwWk

Készítettek hozzá egy klippet, főszerepben a modern háziasszonnyal, a fodrászbúrás jeleneten a gitárszóló alatt jót kuncogtam.

 

Még 1979-ben készült egy disco változat a Witchqueen jóvoltából. Most már ezt is ismerjük, ezentúl tessék ezt nyomatni a diszkóklubbokban.

 

 

Az Aerosmith gitárosa, Joe Perry maszekba dolgozta fel a dalt, a Joe Perry Project, Once a Rocker, Always a Rocker lemezére, még 1983-ban. A Myspacenek köszönhetően végighallgathatjuk. Dögös rock szám, bár Perry hangja miatt lett híres... A gitár viszont nagyon rendben van. Itten lehet hallgatgatni: http://music.myspace.com/index.cfm?fuseaction=music.artistalbums&artistid=38075&albumid=16193&songid=186056

 

Hát ma már a tinibálványok se a régik, jutott eszembe, mikor megláttam a Cinema Bizarre csapatát. Ők is elkészítették a saját verziójukat, méghozzá industrial metal és a new wave-re emlékeztető elektronikus zene keveredésével. Érdekesnek érdekes, de nagyon nem az én műfajom. A zenekar "imidzse" meg no comment inkább. :)

Majdnem elfelejtettem közölni, hogy 2009-ben jelent meg, na meg hogy a Bang! elnevezésű lemezükön.

 

A Satan Jokers francia heavy metál zenekar, szintén a feldolgozók sorában van, 1985-ben adták ki kislemezen a saját változatukat. Találtam egy koncertfelvételt róla, elég playback gyanús.

 

Blondie is énekelte koncerteken, az 1978-as Paralell Lines lemezének újra kiadására fel is került bónuszdalként. Ez se rossz verzió.

 

A Ministry metálosította a dalt, modern hangzás, döngölős muzsika. Nekem tetszik, a végefelé igazán jó. 2008-ban jelent meg a cover Up című feldolgozásos lemezükön.
A dalt ezen az oldalon tudjátok meghallgatni: http://listen.grooveshark.com/#/search/songs/?query=ministry%20bang%20a%20gong

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr532005577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása