Ma a Depeche Mode 1987-es dalának, a Strangelove-nak a feldolgozásait gyűjtöm össze. Ha érdekel, kattints a továbbra...

 

A szintipop alapmű a Music for the Masses lemezen jelent meg. Jó kis muzsika, nekem is tetszik. Készült egy fekete fehér klip, Anton Corbijn rendezésében, hangulata jól illik a dalhoz.

 

 

A feldolgozások sorát talán kezdjük egy kis hazaival.

A magyar gótikus metál vezető zenekara, a Nevergreen még 2002-ben készítette el a saját változatát. Nem igazán kedvelem a gótikus műfajokat, de a Nevergreen, most is, (mint mindig) nagyot alkotott. Szerintem kiválóan sikerült átültetni metálba az eredeti hangulatát. Az Ezer Világ Őre című lemezükön található.

 

A szupergroup Northern Kings  2008-ban dolgozta fel a Rethroned lemezükön. a dalban mind a négy énekes szerepel. Az elején nagyon tetszik, ahogy Marco kezdi a dalt, mintha egy kis gonoszság lenne a hangjában, vagy nem tudom, de nagyon elüt a többitől, a refréneknél is ezt a hangját hozza. A többiek is nyújtják a szokásos színvonalat, nagyszerű énekesekről van szó. A zenei kíséret szimfonikus metál. Ha kritikus lennék, mondanám, hogy ez a nagyzenekari sample kicsit hatásvadász, felesleges oda, de nem mondom, jó ez a dal így ahogy van. Nekem nagyon bejött, ez tetszik a legjobban a mai felhozatalból.

 

Az észt alternatív zenekar, a Dallas újraértelmezése is elnyerte a tetszésem. Ők könnnyed alternatív rock verziót készítettek, kellemes női énekkel. Nagyon tetszik benne az effektelt gitár, a vége felé már már pszichodelikus rock. 2001-ben jelent meg a No Hidden Catch - Eesti Depeche Mode Tribuut észt DM feldolgozás lemezen lemezen.

 

A Soulfight egy gyönyörű, nyugtató akusztikus verziót készített. Nagyon szép hangja van az énekesnőnek, a végén a gitáros srác is háttér vokálozik egy picit. Örülök, hogy rájuk találtam. Most áprilisban készült a felvétel, tehát elég friss.

A női metálbanda, a Scarlet Sins 2007-ben készített metálverziót az eponym lemezére, amit sajnos nem lelek fel on-line hallgatható formában, csak közvetve, a zenekar dobosa, Elie Bertrand mutatja be a tudását, erre a számra. Nemcsak szemrevaló, még ügyes is. Kár, hogy a dal nincs fenn a neten rendesen, jó kis durr az arcba típusú modern mötál muzsika.

 

Itt van nekünk még J.P. Krom P,  a chilei gitáros, aki egy faja gitárszólót komponált a műbe.

 

Az Irigy Hónajmirigy készített egy paródiát a Depeche Mode-ról, a dalt használva.

 

Egy electro/lounge verziót szállít nekünk, a Tangwork Ft Angie Soft a We Love Depeche, a lounge tribute to Depeche Mode lemezen. Tavaly adták ki. Ez is kellemes, bár tele van tűzdelve elektronikus effektekkel.

 

Az ex-Red Hot Chili Peppers gitáros, John Frusciante adja elő egy koncerten.

 

És most jön a diumdisu meg remix szekció, amihez szokás szerint nem sokat fűzök hozzá.

A Saga verziója nem olyan rossz, meg tudtam hallgatni. Sok elemet átvesz az eredeti szintipop műből. Instrumentális

 

Tom Noize 2007-es verziója. (szerintem borzalmas) A videoklip viszont egy magyar,  Szépvölgyi Tamás munkája.

 

A Savage eurodance változattal kerget ki a világból.

 

Audio Science. Ezt se nekem találták ki.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr582141455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G.d.Magister · http://laudator.blog.hu/ 2010.07.09. 21:53:10

Klassz, szupi. A soulfightban néha kicsit hamis a lány, meg az egész olyan kedvesen amatőr, de jó. A metál csajok is jók, meg az észtek is. Jól áll a csajoknak ez a dal, bár én eleve szeretem a női énekeseket (persze csak ha rockot nyomnak).

Liszi 2010.07.26. 02:21:35

Ide elfér még szerintem ez is:

Infernal - I won't be crying
www.youtube.com/watch?v=_fguUEfIeIs

Bár "csak" a dallam lett ügyesen "ellopva".

Egyébként nagyon jó a blog. De hogy én hogy nem találtam rá, amikor elindítottam a sajátomat anno? Pedig direkt kerestem... :S
süti beállítások módosítása