Zöld Manalishi

2009.01.05. 12:22

Így ebéd utánra jöjjön egy kis Green Manalishi (With the Two-Prong Crown) a Fleetwood Mac és a Judas Priest prezentálásában.

Eredetileg 1970ben jelent meg a Fleetwood Mac Green Manalishi kislemezén. A dalt Peter Green írta, akitől a banda nemsokkal késöbb drogproblémái miatt megvált. Szerintem ezt a nótát is erős tudatmódosult állapotban szerezte. Van egyfajta földön túli hangulata. Pszichodelikus rock a javából. Ráadásul olyan klippet találtam nektek, ahol mindenki zöld, mert valami hülye zöld kamerával vették fel az egészet. De egész jól el lett találva a klipp is, elvont képek, elvont zenéhez. de itt az elvontat pozitív értelemben gondolom, félreértés ne essék, ez a szám is remekmű.

A feldolgozás a Judas Priest Hell Bent for Leather/Killing Machine albumán jelent meg. A júdás papjainak sikerült megtéríteniük ezt a számot is. Felismerhető az eredeti dal főbb motívuma, de jelentősen átdolgozták a zenét, teljesen Priestesen szólal meg. A hossza is rövidült. A hosszú pszichedelikus elszállós eredeti műből, egy rövid, középtempós fémhimnuszt alkottak. Számomra a dal vége a csúcspont, ahogy Halford bácsi egyre magasabbra emeli a hangját, ami a végén már hihetetlen magasságokba tör. Videónak az 1985-ös Live Aid felvételt választottam, mert bírom rajta Rob Halford mozgását. Semmi keménykedés, hanem eltáncikál a színpadon, látszik rajta, hogy élvezi. (meg az is, hogy meleg, mint egy kohó;) ) Teljesen más stílusú színpadi előadást kapunk itt tőle, mint amit megszoktunk.

Bár a klippeket, régi koncerteket nézve, mindig is bírtam Rob színpadi mozgását, kiállását. A hangja mellett ez volt az, ami metál ikonná tette anno. Sajnos manapság látszik, hogy meg van öregedve, a legutóbbi Rising in the East dvd-n kb a ruhafogashoz tudnám hasonlítani a mozgását. Valaki a koncert elején hátbavágta és úgymaradt. Amúgy ma voltam vásárolni és megláttam a polcon a Live Aid 85-öt dvd-n. Ez volt az a rendezvény, ahol a mai videó is készült. Meg akartam venni, de aztán megláttam az árát. 14ezer Ft!! Hát nem vettem meg :( Igaz, hogy többlemezes, meghogy több napnyi fesztivál volt, rengeteg jó előadóval, de 14 rugó nem az én pénztárcámnak való. Viszont ez lett az új lefizetési eszköz. Ha valaki meg akar vesztegetni, akkor felejtse el a mézes pálinkát, Live Aid '85 kell nekem. :D Nagyon elkalandoztam a témától... Íme a video:

 

Vettem viszont egy Judas Priest: Elecrtic Eye dvd-t amin klippek vannak, meg a Priest Live! teljes koncert. Úgyhogy most berakom és megyek is léggitározni meg sikítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr68858898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása