Gyújtogató

2009.06.10. 23:25

Végletekig hamis énekhang, egyszerű, az ütemet előtérbe állító elektronikus zene összevissza prüntyögéssel, ennyi a receptje a Prodigy  slágerének, a Firestarter-nek, mégis a mai napig nagy siker. (Még én is szívesen meghallgatom) Nemcsoda, hogy páran feldolgozták.

Az eredeti nóta 1996-os, nem mai darab, pedig még tisztán emlékszem, mikor napi slágerként ment a zenecsatornákon. A The Fat of the Land lemezen jelent meg. Ami engem anno megfogott benne az a nagyon eltalált klip. Egy csatornában üvöltözik egy fura mozgású őrült. Középtájt erősen hullott a haja, amolyan Kulkásan, de neki hátul is kihullott. Ettől most dühöng szégyenében az alagútban, rázza a fejét, hátha kihullik a maradék is. De semmi baj, ugyanis vele van két cimborája, a néger vámpír és az Eminem hasonmás verseny 2. helyezettje. Bírom amúgy a mozgását Flintnek, főleg amiylen arcokat vág mellé. Nem normális az ürge.

 

Kezdjük talán egy lágyabb feldolgozással. A Jimmy Eat World lassú felismerhetetlen feldolgozást készített. Mindezt 2001-ben tette, a Last Christmas EP-jére. Akár még jó is lehetne, de csak olyan verziót találtam, amibe belepofáznak a kovbojok. :(

 

A következő koncertrészletben egy igazi örömzenélést (Hogy ez nekünk mennyire öröm, majd eldöntitek) láthatunk a Bloodhood Gang-től. Szerintem nemsokszor gyakorolták el ezt a medleyt, a Firestarter után az It's Tricky következik a Run DMC-től. A húúú-zás az priceless, viszi az egész nótát nálam. :)

 

Aki szereti a trash metált, annak szerintem a következő nóta is bejön, igazi monoton zúzda a Soulquake System-től. Én ezt választottam a favorit verziónak, úgy gondolom ez lett legjobban összerakva, mégha a stílus nem is a kedvencem. Az üvöltést viszont sokallottam.

 

A Megatron is egész hasonló koncepciót álmodott meg, csak ők visznek bele némi indusztriális jelleget mindenféle gépi torzítással. Semmi közelebbit nem tudok a Megatronról, kisebb zenekar, biztos álca.

 

A következő klip remélem a paródia, a kifigurázás jegyében készült, és nem a raj vagyok, gazdag vagyok, ezért pózoljunk autóval, pénzzel, nőkkel. Ugyanis Gene Simmons a Kiss basszerosa. Tehát jobb, ha abban maradunk, hogy az előbbiről van szó. A zene maga nem is olyan rossz, a Jane's Addiction gitárosa játszik benne, bár a csöcsrázda azért jobban felkelti a figyelmet. Gene-nek elég durva, de már öreges a hangja. A seggfejnek elnevezett albumán (Asshole) jelent meg 2004-ben. (Jééé magyar származású :O) 

 

Végül jöjjön a dal, amit Johnsie cimborám ajánlott ide a blogra. A The Zimmers-t egyszeri poénnak gondoltam, de ez egy tényleg létező zenekar, az énekes Alf 90 éves, a legöregebb tag meg 102. Még Bonzo (John Bonham) anyukája is énekel benne. Amolyan nyugdíjjas kórus, de a zenészek fiatalok, meg ahogy nézem lélekben midnenki. Vannak komolyabb feldolgozásaik is, úgyhogy azt hiszem visszatérő vendégek lesznek a blogon.  A 2007-es Lust For Life lemezükön szerepel a nóta. Klipp is készült, mit ne mondjak, nagyon beteg lett. Nemcsoda, hoyg az ember failnak nézi. Amúgy a zenekar a nevét a járókeretről kapta. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr921177888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2009.06.11. 23:09:56

Gene Simmons???
eltakarodhat a náthásba. ritka balfasz volt az a fickó basszernek is. itt egy jó példa rá:
kekz.blog.hu/2009/03/19/bassusz_gitat_szolo
értitek. szóló. rossz nézni, ahogy élvezi a közönség ezt a gyerekeknek való ujjgyakorlatot...
(amúgy ha jól tudom a KISS full zsidókból állt, tehát óvatosan magyarozzunk, hiszen még megsértődhetnek ezen néhányan...)

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.06.11. 23:49:08

jujj tegnap volt egy kommentem de amikor elküldtem kinyögte a blog.hu h sünetelés van.. szal kicsit mérges lettem.
de nem gond hát talán még emlékszem.
asszem vmi olyasmit írtam h a Jimmy Eat World-től elaludtam, a Gang-estől meg epilepsziás rohamot kaptam :D
Soulquake jó, igen kicsit sok a hörgés de alapvetően más gond nincs vele (francért értek mindig egyet a kedves szerkesztővel.. nem direkt csinálom :))
a megatronosnál az egyik felem meghalt a zenétől, a másik a kliptől (gondolom filmből van összevágva, na ezt se nézném meg az tuti)
Gene Simmons.. hát reméljük igen h paródia.. ejnye bejnye
de ha paródia akkor se veri a The Zimmerst.. nagyon állat.. ***félórás fetrengve röhögés :D
süti beállítások módosítása