Kettősség

2009.12.27. 14:00

Ma a Slipknot egyik számához, a Duality-hez találtam egy ütős (mármint fasza) akusztikus feldolgozást.

 

A Slipknot egy olyan zenekar, melynek az első két albumát széthallgattunk a középsuli 9. osztályában. Aztán ahogy fejlődött a zenei ízlésem egy időszakomon keresztül bevallom egy kicsit sznob lettem, és elitéltem az ilyen hörgős börgős zenéket, mint aki sose hallgatott ilyet. Nade mostanában megint megkedveltem a muzsikájukat, mert tele van erővel, energiával. Hihetetlen mennyi energiát szabadít fel bennem hallgatás közben, és emiatt eltekintünk attól, hogy nem valami dallamos, hiányoznak a szólók és agresszív. Jó ez. :)

A Duality az egyik kedvencem tőlük, a 2003-mas Vol. 3: (The Subliminal Verses) albumon van rajta. Jó hangja van Corey Taylor-nak (a Stone Sourban kevesebbet üvölt, ott hallatszik csak igazán milyen jó adottsága van.) A zene kellően lendületes. Jól eltalálták ezt a baseball-ütővel a söröshordót technikát is.

 

Az unplugged verzió egy svéd rádió, a Bandit Rock akusztikus feldolgozásos sorozatában készült. A zenészek nevét nem tudom, de tehetségesek. Az ember azt gondolná, hogy pont az erőt és agressziót öli ki egy ilyen változat, de tévedés. A Banditnak sikerül tele energiával előadni, feszültséget teremteni. Üvöltés sincs benne, az ének is lágyabb, de azért ahol kell ott odacsapnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr161625491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valdislav 2009.12.27. 15:03:48

Nekem slipknot banda speciel nagy kedvencem de velem pont fordítva volt:D Először nagyon nem kedveltem utána viszont megtetszett. Gyakran hallgatom főleg ha ideges vagyok mert annyira felidegesítem magam rajta hogy megnyugszom:P De kicsit megnevettem ezt a csak akusztikus gitár dolgot. Olyan ez mintha a havasi jetit akarnák bevinni a nappaliba teázni...Nem kötekedés képp de azt hiszem a cím inkább kettősséget jelent mint párbajt...

Valdislav 2009.12.27. 16:54:01

hehe XD tessék itt van egy kis értelmezés

Duality:

A cím ('Kettősség') utal arra hogy ebben a dalban a kétes érzelmekről van szó. Ha az ember egy életre felelősséget vállal valamiért akkor azzal együtt kell élnie, még akkor is ha később már nem bírja elviselni ennek a dolognak a jelenlétét. Megszabadulni nem tud tőle, mert akkor minden eddigi erőfeszítése hogy túllépjen rajta értelmetlen volt, ugyanakkor belenyugodni sem tud, szenved, még az is jobb lenne ennél ha szánt szándékkal kínozná magát rövid ideig minthogy egy életen át kelljen ezt elviselnie ('I push my fingers into my eyes, it's the only thing that slowly stops the ache')

lady.lorelei 2009.12.29. 11:05:13

ez egy remek feldolgozás

lady.lorelei 2009.12.29. 11:09:38

s azt hozzátenném nekem a slipknot nem elég kemény
tehát ez az akusztikus verzsön pont ezért jobb,mert valójában ilyennek is érzem a zenekart. hazai viszonylatban talán a csenevész fish!-t tudnám hozzájuk hasonlítani. tégy egy próbát, és meglátod, miért írom ezt.

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.02.07. 16:23:06

"I push my fingers into my eyes
It's the only thing that slowly stops the ache" :D :D

corey-t jobban szeretem a Stone Sour-ban. egyébként nem rossz. a feldolgozás annyira nem jött be viszont. bár a refrén jó.
süti beállítások módosítása