Lány feketében

2009.01.02. 22:49

Tartozom még a mai bejegyzéssel, úgyhogy csapjunk gyorsan bele a lecsóba. Szeretem azokat a feldolgozásokat, amelyekben az eredeti zenekar is besegít, a mostani is ebbe a kategóriába tartozik, tehát egy igazi gyöngyszem. A mai célpontunk az Uriah Heep régi slágere, a Lady in Black.

Az eredeti szám az Uriah Heep 1971-es Salisbury albumán jelent meg. A kedvenc akusztikus számaim egyike, úgyhogy úgy tessék hallgatni. ;)

Egy elég jó minőségű koncertfelvételt találtam róla, hátránya, hogy viszonylag új felvétel, szóval nem az eredeti felálásban játszák. Az akkori (1970) zenekarból csak a gitáros Mick "Bajszos Zámbóárpi" Box látható. De nagyon profi ez a felállás is, úgyhogy első osztályú előadás.

 

 

A feldolgozás egy román zenekar, az Iris és az Uriah Heep közreműködésével készült. Vége az akusztikus dúdolgatós korszaknak, itt bizony már elektromosságot vezettek a gitárokba, a hatást látva gondolom iparit. Nagyon tetszik ez a földolgozás is, csak egy bajom van vele, a román énekes hangja messze alulmarad Bernie Shaw (Uriah Heep) orgánumától, engem kicsit zavar, De Bernie-t szeretjük nagyon. A román gitárhős viszont egész jól szólózik. Ám résen van a mi bajszoszámbóárpi Mick Boxunk és megmutatja, hogy öreg rocker, nem vén rocker, nemhagyja magát a gitárpárbalyban. A gitárpárbaj nállam döntetlen eredménnyel zárul, viszont az énekesek közül az Uriah Heep csontnélkül győzött.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr4854272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

r1pp3r.j4ck · http://csakmegverlek.wordpress.com 2009.01.04. 13:33:17

Az eredeti szam nagysagrendekkel jobb, mint a cover. Nekem ez a feldolgozas egyaltalan nem tetszik konkretan. Viszont az eredeti szamot nagyon reg hallottam, szoval koszi szepen ;) Tegnap egy csomoszor meghallgattam, es mar ma is tartok ugy 5-nel. Jo ez a koncertfelvetel nagyon :)

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.01.04. 23:00:45

Na ilyen kommentekre gondoltam! Köszi a hozzászólást, nekem tetszik a földolgozás is, csak azzal a román csávó hangjával nagyon nem vagyok kibékülve.

r1pp3r.j4ck · http://csakmegverlek.wordpress.com 2009.01.07. 01:11:15

Hat igen, az enekes csavo rontja az egeszet sztem. De nem rossz amugy. Viszont eredeti fenyevekkeel veri pofon...
süti beállítások módosítása