Legnagyobb disco hit ever

2009.08.02. 16:30

Most megvizsgáljuk hogyan maradt életben a 70'es évek egyik legnagyobb disco slágere, a Bee Gees-től a Stayin' Aline. Persze, készült belőle sok jó feldolgozás, mindenféle stílusban.

Az eredeti nóta 1977-ben jelent meg és a Szombat esti láz című Travoltás táncikálós kultfilm egyik betétdala volt. Az együttes névjegye az utánozhatatlan kappanhang. Én évekig azt hittem, hogy nők éneklik a dalt. A nyávogás ellenére valahogy mégis magával ragad a dal. A klippben a 3 tesó sétálgat a romoknál, lazán, néha megállnak bújócskázni meg énekelni. Szerintem az épület a magas hangoktól amortizálódott le.

A legendás Frank Zappa fia, Dweezil Zappa készített egy nagyszerű hard rock feldolgozást, '91-ben a Confessions lemezére, amiben ő természetesen gitároz, és egy Donny Osmond nevű úriember énekel, páran meg csujogatnak mellé.

 

Száljunk gyorsan fel a Disco vonatra invitál minket Ozzy Osborne, a Crazy Train introjának átírt változatával. Majd besegít az előző Dweezil Zappás feldolgozás újabb kiadásába. Szintén 91-es felvétel, de a 2005-ös Prince of Darkness albumon megtaláljátok.

 

1997-ben adta ki Wyclef Jean a The Carnival lemezén a Stayin Alive jelentősen módosított rapfeldolgozását. A rappelésben a Fugees is közreműködött. Az ilyen szolidabb hip hoppáré számokat még én is szeretem. Klip és készült belőle komoly cselekménnyel, mennek a népek a helyi discoklubba BeeGees napra aztán ott ketten is ugyanavval a ledér nőszeméllyel akarnak izé, táncolni. Először kakastánc, majd "gyerekiahóra" elvel kimennek az utcára, ahol ilyen táncos-verekedős jelenet következik Michael  Jackson módra, csak nekik annyira nem sikerült mint Jackonak, inkább gagyi lett.

 

Hogy boldogabb legyen ez a hétfő, a Happy Monday is szerepel (hűű de olcsó közely) a blogban. Ők ilyen szétcsúszott alternatív rock verziót csináltak. Nem rossz, egész jó féle értelmezés, aki szereti a káoszt, annak biztos bejön. A 99-es válogatáslemezükön megtalálható.

 

Az N-Trance nevéből könnyen kitalálható, hogy valami közük van a tranchez, de ez inkább hip hop feldolgozás. Azért a disco fíling megmaradt, de a nagyját a rap teszi ki. 1995-ben jelent meg az Electronic Pleasure albumon. Csudaizgalmas klip (érezzétek az iróniát) készült hozzá, amiben a helyi lúzerek/nerdek/kockák vagy mik bejutnak a discóklubba BeeGees napra hátha találkoznak Wyclefékkel. De ekkor jön a HVCS király, már limóban nyomja a rappet, a 2 szegény csaj meg nem fér el mellette ezért aztán össze vissza lökdösik. Benn a discoban sem jobb a helyzet, jön a kötelező hülyetánc a lúzertől, majd a végén valami sluszpoén a testőrrel. Hű...

 

Régen hörögtünk már, úgyhogy jöjjön a grindgore zenekar, a hmmm.. Anal Count nevű banda. A zene punkos, az ének meg ordibálós hörgős, áháháh nyögdécselés helyett Oi! Oi! Kiabálások ha jól hallom. Mindent összevetve az értékelésem: jujj, ez nem nekem való muzsika. Ha tetszet, akkor a '95-ös Top 40 Hits albumukon megszerezhető 40 hasonló elgondolású nóta társaságában.

 

Hogy lenyugodjunk, egy nagyon kellemes, lassú akusztikus, kicsit pszichodelikus feldolgozást mutatok nektek. Az előadó a Supple nevű zenekar, a '97-es Hurricane Streets című filmhez készült betétdalnak.

 

Egy kicsit slágeresebb rock feldolgozást készített a The Sleeping a The Crank-Felpörgetve című Jason Stratham akciófilmhez 2006-ban.

A mókás nevű String Cheese Incident és Keller Williams egy kellemes kis jamet adott elő Bonnaroo Music Fesztiválon 2007-ben.

 

A Mega Driver számítógépesjátékok inspirálta metálzenéjét öntötte bele a Stayin' Alive öntőformába és így lett ez az instrumentális alkotás.

 

Egy sokszereplős, pörgős heavy metál feldolgozás következik. A dal maga nagyon bejövős. Igazi laza szám, bár a fő énekes hangjával nem vagyok kibékülve teljesen. Az előadók neve, ha midnen igaz: Barry Glibb, Mo-Royce Peterson, Robin Gibbens, Barely Gibb, Gibbous Waning, Andy Gibbith Angelpussy, Linda Glibb and Olivia Newton-Chong (hmmm, fura)

 

Szeretem a szöges ellentéteket, épp ezért érdekes, hogy néz ki egy sikítozós szám, mélyenhörgős death metálban. (a legjobban egy doom feldolgozás lenne, de olyat nem találok) A Ten Masked Man ezt prezentálja nekünk. Mindenesetre elég furi tőlük hallani azt hogy ahahahah, mintha medvék huncutkodnának a pincében. A '99-es Ten Masked Man korongon jelent meg.

 

Szintén Death metal, a Dimension Zero ordibálja és zúzza szét a fülünket a feldolgozásával, ez sem az én nótám. Bár ahogy befejezik, az tetszik. A 2007-es He Who Shall Not Bleed' albumukra pakolták bónusznótának.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr521283368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2009.08.08. 23:45:03

egyértelműen az eredeti a legjobb. a többinél sehol sem éreztem elég magabiztosnak a számot (nem véve figyelembe az eleve szar próbálkozásokat). lehet féltek tőle az előadók...
(nyilacska ----> nem is jönnek be)

bbking 2009.09.02. 15:41:04

N-trance-t ismertem, azt sokat játszották a rádiók, vagy bulikban lehetett hallani, nem olyan vészes. Nekem a két death metal is tetszett, na jó nem annyira.
süti beállítások módosítása