Egy újabb bohém update

2010.03.18. 22:17

Az ötletkosárban ajánlotta Matraszentanna a Hayseed Dixie feldolgozásait, például a Bohemian Rhapsody-t. (Nagyon helyesen tette.) Az eredeti dal feldolgozásairól már 3 bejegyzés is napvilágot látott: 

  Bohemian Rhapsody
  Bohemian Rhapsody 2

Bohemian Rhapsody 3

Azért gondoltam utána nézek, van-e új a nap alatt. Nem bántam meg. Remélem ti se fogjátok a tovább gombra kattintást!

A Hayseed Dixie féle verzió egész friss, idén februárban jelent meg a Killer Grass. Ki nem állhatom a country-t, de a bluegrass alfaját mégis szívesen meghallgatom, ha feldolgozásról van szó. Ez is aranyos redneck nóta lett. A kemény részt helyettesítő Klippet is gyártottak hozzá, amiben a híres Queen beállást utánozzák a zenekar tagjai. Legalábbis gondolom én, hogy a zenekar tagjai, bár erős a gyanúm, hogy Béla a kiöregedett maffiózó és Arkin Sükür török kamionsofőr szerepelnek rajta, csak akkor azt nem értem, hogy kerül melléjük Paksi Endre és Damjanich János?

A gyönyörű hangú Grey DeLisle énekli lassú változatban a dal első lírai részletét. A zenei is szép, észre se venni, hogy csak egy részlet, DeLise egy egésszé varázsolja a 2004-es Iron Flowers lemezén.

 

 

A következő darab sem túl régi, 2009 decemberében készült egy The Muppets Show feldolgozás. Az első pillanatokban nem sok jót sejtettem róla, az irritáló kotkodácsolás miatt, majd a piros pulifejűrém láthatólag nemcsak a szöveget nem tudja, hanem azt sem, hogy hol van. De utánna beindul és nagyon megkedveltem. Így többszöri meghallgatásra már az egész tetszik. Jók a bábok és ötletes. Az izébéka hol van? 

 

Most viszont jöjjön egy borzalom. A mexikói rap rock csapat, a Molotov is tiszteleg a Queen előtt. Egy jó pontja van az alkotásnak, ez egy rendes feldolgozás, tehát teljesen új felfogásban hallhatjuk a dalt. Viszont ez a verzió nagyon nem tetszett. 1998-ban jelent meg a Molomix albumon, Rap, Soda y Bohemia címmel.

 

A Phish egy koncertfelvétele kórussal 1996-ból.

 

Szintén egy koncertfelvétel. Pink adta elő a 2009-es turnéján többször is. Ahhoz képest, hogy egy popkoncerten vagyunk, nem rossz.

 

A következő videónál rájöttem, tök hülye vagyok, hogy itten gyűjtögetem a feldolgozásokat. Elég lenne csak felvenni Rick Miller-t. A következő videóban 25 híres előadó énekli a Bohemian Rhapsody-t! A sorrend: Bob Dylan; Neil Young; Michael Bolton; Cory Heart; Willie Nelson; Johnny Cash; Jon Bon Jovi;
Robbie Robertson; Neil Diamond; Aaron Neville; Dennis De Young; Barney; Aerosmith; "Any Annoying Lead Guitarist"; Meat Loaf Crash Test Dummies; Tom Petty; Beck; The B-52's; AC/DC; Metallica; Mick JaggerRolling Stones; Ozzy Osbourne; Julio Iglesias; Bobby McFerrin; Andrea Bocelli; Guns N' Roses.

u.i.: Ez a fickó nem kicsit zseni! Marhanagy, nagyrészt a hangok is hasonlóak, de a stílusból mindegyikre rá lehet ismerni. Csillagos ötös paródia.

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr81851030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.03.19. 12:56:41

úúúúr isten ez a Rick Miller egy isten :D nagyon jót röhögtem, de a hangja is szuper. azt hiszem már egyszer kifejtettem a véleményemet (de lehet h nem) h egy ilyen sokhangot utánzó énekesnek a hangképzése fejlett kell h legyen, tehát ennek a srácnak alapból is jó a hangja.
süti beállítások módosítása