Ír baba a Whotól

2009.03.07. 18:38

Baba O'Riley a The Who 1971-es Who's Next album első száma. Szerintem már mindenki hallotta, aki mégsem, az itt meghallgathatja az eredetit is, ha a továbbra kattint. És a poszt végén talál pár színészt a Hősökből, Született Feleségekből és a Doktor Houseból is. Jöjjön viszont először az eredeti:

 

 

Leghíresebb feldolgozását talán a Pearl Jam nevű együttes készítette el. Ők nem rögzítették a számot egyik albumukra sem, csak koncerteken szokták eljátszani a WikiPedia szerint. Valószínűleg bootlegeken megtalálhatjuk, de hivatalos kiadványon nem szerepel a dal. Jöjjön most viszont a 2005-ös santiagoi koncertről való videó, ami nem tudom, miért ilyen jó minőség több kamerával, ha nem hivatalos kiadás. Gondolom, a crew rögzítette és dobta fel pár videómegosztóra.

 

 

Wiki szerint van még jópár feldolgozás. A következő videó az eredeti, amerikai Megasztárból származik, az American Idol 7. évadábólDavid Cook baszta el énekelte el ezt a számot. Nekem egyáltalán nem jött be, de hátha valamelyik 15 éves Torres Dani-fan olvasónak bejön:

 

 

A következő "feldolgozás" egy remix SebastiAn "előadásában", amiről hirtelen nem tudtam eldönteni, eszik-e vagy szarják. Voltam már discoban kétszer is (először részegen mentem, másodszor részegen jöttem), nem nagyon szeretem. De erről állítom, hogy egyenesen szar. Nem szabadott volna józanul meghallgatnom. Vissza kellett raknom mégegyszer a Pearl James változatot, hogy visszajöjjön az életkedvem. Mostmár tudom, milyen kemény meló ez. Szóval csak az hallgassa meg a következő számot - amit egyébként 2008-ban készített SebastiAn -, aki szereti az efféle elektrózenét. Én mindenesetre jobban jártam volna, ha a Pink Floyd dolgozza fel a számot.

 

 

Azt hiszem, van jó oldala is ennek a melónak, mert keresgélés közben találtam egy nagyon érdekes feldolgozást. Azt hittem, hogy csak a Gauchos csinál ilyet, de tévedtem. A School Of Rock - Denver szintén egy gyerekekből álló banda is koncertezik rendesen, a következő Baba O'Riley-cover egy idei 2009. január 31.-i koncertről származik. A Mile High Cityben székelő iskola egyébként csak része a The Paul Green School Of Rock amerikai zeneiskolahálózatának, melyet nálunk is bevezethetnének. A felvételből kiderül, hogy elég jól tanítanak:

 

 

A mai utolsó feldolgozás az, amit ígértem: a banda a TV-ből. Band from TV egyébként a nevük, és néhány zenélő sorozatszínész ad elő híres számokat, köztük a Baba O'Rileyt is. Ez sem jelent meg semmiféle albumon, csak a Netflix liveon játszották el az Angyalok városában, Kaliforniában. Szerintem nagyon jók, szeretem őket, és rögtön meg is jött a kedvem egy kis zenélésre, szóval felrakom az iPodra a Baba O'Rileyt, bekötöm a basszusgitárt a kombómba, fülhallgatót a fejemre, és nagyon durván idegesítem a családot és a fél egész lakótelepet. Ja és a videó:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr83987817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.03.07. 19:46:46

Érdekes dolog a túloldalról nézelődnöm, vagyis az hogy most olvasó vagyok, nem pedig író. Azért pár gondolatot megosztok veletek a dalokról.
Az eredeti az egyszerűen zseniális. Pete Townshendhez hasonló ürgét nemsokat termett még a föld. Azt a mozgást, amit produkál... Egyszerűen imádom.
A gyerkőcök tényleg jól nyomják. Én a sorozatos zenekarból csak 1 embert ismertem föl, lehet nem nézek elég tv-t :S
A Pearl Jam jó, de azért messze van a kiválótól.
Az a David Cook annyira nem lenne rossz, csak stílust tévesztett. Szépen adja elő, azzal nincs baj, csak nem illik a dalhoz, úgy gondolom.

r1pp3r.j4ck · http://csakmegverlek.wordpress.com 2009.03.08. 01:21:40

Én kettőt, Hugh Lauriet és Jesse Spencert. Az eredeti szám zseniális, felülmúlhatatlan. Nekem még a Pearl Jam és a BFTV tetszett nagyon. A School Of Rock azért jó, mert gyerekek játszanak, amúgy semmi extra, másik kettő meg egyenesen szar.

-Bianka- (törölt) 2009.03.08. 02:44:31

őszintén szólva, én csak azóta vágom h mi is az a The Who, mióta CSI-okat nézek (ez spec a CSI:NY főcímzenéje), de azóta kedvenc..
nekem egyedül a remix nem jön be (kövezzetek meg, de még ez a Cook gyerek is egész jó, pedig nem vagyok 15 éves Torres Dani fan :D nem is értem hogy jön ide Torres Dani ?? XD)
a Band from TV marhajó lett, a School of Rock meg aranyos. szerény véleményem szerint

amúgy kérni lehet ?? :)

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2009.03.08. 08:18:32

Hogyne lehetne! Már eddig is voltak akik kértek, igaz ők msnen kerestek meg. (oda is van írva a számok mellé, hogy olvasónk kérte) Viszont oldalt az egyik oldaldobozban megtalálod az ötletkosár nevű topicot, ahol annyi számot kérhetsz, amennyit akarsz, mi meg majd apránként igyekszünk teljesíteni.

r1pp3r.j4ck · http://csakmegverlek.wordpress.com 2009.03.08. 11:57:59

Lidérc, szerintem ez a komment félrement. biankajournal, a Torres Danit én sem tudom, hogy jött, de hát ez van :D Valahogy onnan, hogy Megasztáros (ugye jól mondom??), és ez a figura is olyan lányok-kedvence lehet Amerikában, mint a Dannyboy :D

r1pp3r.j4ck · http://csakmegverlek.wordpress.com 2009.03.08. 12:03:18

Hm... sorry, csak most vettem észre az utolsó sort biankajournal kommentjében :D

-Bianka- (törölt) 2009.03.08. 15:17:55

Dannyboy XD ez jó =D

okés, gondoltam, hogy az arra való, csak inkább megkérdezem, biztos ami sicher.. akkor megyek is és ott mérgezem a közízlést.. Kösz Lidérc =)
süti beállítások módosítása