Esernyő

2009.04.18. 23:21

Eddig régi dalok feldolgozásaival foglalkoztunk, de meglepetésemre 1-2 éves slágerek is népszerűek annyira, hogy átdolgozzák őket. Úgyhogy most kirándulunk kicsit a műanyag világba és nézzük meg Rihanna popslágerét, az Umbrellát. Szerencsémre rockzenekarok is feldolgozták. :)

A csinos énekesnő 2007-ben vette fel a dalt a Good Girl Gone Bad albumára. Elvileg egy romantikus szám, csakhát a hip-hop műfaj nemigazán jó ehhez. Legalábbis én nemtaláltam benne semmi romantikust. Főleg ezzel az "éhéhéh"-ezéssel nagyon szívszorító... A klippel is ugyanez van, egy deka romantika nincs benne, legfeljebb az ember fantáziáját indítja be, mert ugye kevés ruha, és a hölgy is szemrevaló. A klip a mátrixban játszódik, ahol a fekete trinity szétüti a vízcseppeket, majd kicsit túlzásba viszi a sminket.  (Sebaj, kromofág megoldja) az elején Jay-Z rappel, ez az info eddig kimaradt. Na én maradok az álláspontomnál, hip-hopba romantikusat ne... 

 

A mai témaválasztásnál azért ez a dal futott be, mert tegnap Johnsie cimborám mutatott nekem egy nagyszerű Umbrella feldolgozást. A Bare Egil Band tegnap is szerepelt, igaz akkor csak az énekes, de most megtapasztalhatjuk az egész zenekart is, audiovizuálisan. Az érzékeny lelkűektől elnézést kell kérnem, hogy ezt a feldolgozást előrehozom, lehet ők nem bírják majd, de nekem nagyon bejön. Zene: igazi doomos,trashes hangzás, pincemély minden, tipikusan életkedvelvonó hangulatú nóta. Az énekes egyre artikulálatlanabb, majd a végén márcsak okádja a hangokat. De valahogy nekem pont ez az igénytelenség tetszett benne. Performansz: az a klotyós jelenet priceless. Közönség: Norvég fiatalkok és a birkaterelő Pesta bátyám. Igényesek, gyenge idegzetűek tényleg lépjék át:

 

Mandy Moore végre egy kis romantikát vitt a dalba, a hangja is jobb, mint Rihannáé, és a szöveghez is jobban illik ez a stílus, műfaj. Ráadásul hangszeres kiséret... Nekem tényleg tetszett, bár még ez is igencsak popos.

 

David Sides instrumentális zongoraművet kreált a számból. (hogy miért pont ezt választotta?) Mindenesetre ez végre igényes. Tehetséges a koma. (Van aki azt mondja a feldolgozások sose olyan jók, mint az eredeti, ennél a számnál eddig mind jobb volt...)

 

Piszok jó feldolgozást készített a The Baseballs. Ők rockabilly műfajban próbálkoznak kicsit belekeverve némi fiúzenekaros hatást, de nem annyit, hogy gáz legyen. Megvan az egésznek a bája.Még klippet is kanyarítottak mellé, ötletes ez az 50-es évek fíling, bevágott hírhedt sikítós lányközönséggel, elmaradhatatlan Elvis imitációval. Pedig a dal még friss, a zenekar nevér viselő albumról.

 

A All Time Low dala tipikus példa  pop punk stílusra. Különösen gyerekes énekhang, egyszerű akkordokból épülő zene. A tavalyi Punk Goes Crunk feldolgozásalbumra készült.

 

A következő verzió egy Remix. Travis Barker a Blink182 dobosa dobot, és gitárt kevert alá. Sokkal jobb nem lett.

 

A Vanilla Sky tök jó paródiának indul, aztán először a zene miatt kezd rossz előérzetem lenni, de aztán a paródia is abbamarad és kicsit becsapva érezzük magunkat, ugyanis szintén pop punk. A 2007-es Changes albumról.

 

A Childer of Bodom szeret fricskát mutatni a popkultúrának, nézzük meg, ahogy koncerten eljátszották. Igazából csak az első fél perc az utánna Van halentól a Jump, meg szólók, szóval ez valami medley.

 

Natalie Gaucci ausztrál megasztáros. Zongorával. Szép hanggal. De kb. ennyi. Najó, helyes lány, meg rövid is a dal, tehát felfelé pontoznék én is a zsűriben.

 

Az alternatív rock zenekar a One Republic feldolgozása nem is lenne rossz, kár hogy nem a legjobb a hangzása, sőt majdnem élvezhetetlen. :S

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr981073505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2009.04.25. 16:21:17

uhh jó kis feldolgozások. főleg ha hozzáteszem h mennyire semmire se tartom az eredetit. ez a csaj vmi borzalmas.. énekelni nem tud, a hip-hop zenei alap meg egyébként se a kedvencem.
Mandy Moore tetszett annak ellenére h popos. kellemesen csalódtam ahhoz képest ahogy hozzáálltam.
az instrumentális zongorás a szívem csücske. a zongora mindig pluszpont :)
hát ebbe a rockabillysbe beleszerettem :D nemtom mér de nagyon jó lett.
nekem az All Time Low is bejött úgy ahogy. persze ez az énekhang kb semmire se használható de ehhez pont elég. az alap nem lett rossz.
a Vanilla Sky tényleg becsapós.. kár h nem végig parodizál..
megasztáros csajszi meg elmehet a fenébe. tök jó hangja van aztán meg olyan hülyeségeket csinál mint h ilyen nyávogó medley-vel zárja le a dalt.. hááát.. pedig addig nem volt rossz amellett h semmi különös nem volt benne.
One Republic nagyon tetszett, örülnék egy jobb minőségű felvételnek

Jablaka 2009.09.29. 00:47:08

a dalban van egy jacko részlet a wanna be startin' somethin' című számból, mama se mama sa mama ccusaaaa

Renzuo 2011.02.23. 18:49:40

Jézus Atyám, dobd meg egy csöppnyi ésszel! Rohadt ritkán szoktam időt áldozni hozzászólásokra, de azthiszem most kivételt teszek. A bevezető rész eleve fura volt mivel sikeresen meghazudtoltad magad. ("kirándulunk kicsit a műanyag világba és nézzük meg Rihanna popslágerét -><- romantikus szám, csakhát a hip-hop műfaj nemigazán jó ehhez") mellékesen grat. Nah mindegy ilyen kis apróságokon ne akadjunk fönt :) Az első általad nagyra vélt zeneutánzat egyszerűen csodálatos. A művészi Wc-be okádás és az ’’ elénekelt szöveg” fúú bazdmeg. „Nagyszerű Umbrella feldolgozást…” -> k*rva jó ízlésed lehet. És nagy sebességel jön a második: „Hangja is jobb, mint Rihannáé…” -> meg a… nincs igazán bajom vele de simán belefér hogy nagypapi meg nagymami kileheli a lelkét a családi ágyon, lassú és unalmas ezen belül túl nyugodt(erős érzelmekről szól az eredeti nem valami altaltó), egyszóval SZ.A.R. Harmadik: „Van aki azt mondja a feldolgozások sose olyan jók, mint az eredeti, ennél a számnál eddig mind jobb volt...” -> MOSTMÁR ELÉG elmondanád, hogy mi a kib*szott bajod van az Umbrella-val. Egy normális ember nem ír olyanról, ami nem tetszik neki, de ugyan már mit várjak tőled. (Amúgy jól zongorázik a csávó) Negyedik: No comment. Nem fogok olyan lenni mint te és alázni a klippet. Ötödik: Nah ehez a dalhoz pont ez a stílus illik a legkevésbé. Hatodik: Fúúú nagyon tehetséges a készítő alá tudod tenni dobot és gitárt. Hetedeik: Az egyetlen olyan feldolgozás amit minőséginek tartok, bár nem a szöveghez illik de azért ott van. Nyolcadik: Kb olyan, mint az első, full pocsék -.- Kilencedik: Szép helyes pofi, jó hang de jócskán alulmúlja az eredetit. Tizedik: Hát hallottam a One Republictól jobbat is. Asszem meg volt a kritika. Bocsi hogy mindenbe belekötöttem, de rohadtul nem bírom ha valaki felszínesen pofázik olyanról amiről fogalma sincs. Ajánlom, hogy nézd meg magyarul: www.youtube.com/watch?v=O0f2G7VPkUM . Talán valami leesik a mondanivalójából és mielőtt elkezdenél kifogásokat gyártani hogy te a Rock-ot szereted, képzeld én is kedvelem a műfajt . Azért mégis lejött a lényeg, és ha én (16/F) megtudtam érteni akkor nem hiszem hogy te (akárhányéves) ne tudnál MAGYAR szöveget érteni.

Renzuo 2011.02.23. 18:54:10

@Angyalod: Már leírtam a véleményem szóval mégegyszer nem fogom (: "mennyire semmire se tartom az eredetit" -> kiváncsi vagyok mennyire látod meg a lényeget benne, de szinte biztosan mondhatom hogy csak a felszínét súrolgatod. Ezt azért ajánlom hogy nézd meg hátha lejön a lényeg: www.youtube.com/watch?v=O0f2G7VPkUM

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2011.02.23. 23:40:28

@Renzuo: tökéletesen értek angolul is, köszönöm. a szöveggel semmi gond. a csaj nem tud énekelni. pont. ha már ilyen kedves hangnemben írod le a véleményedet. ez a blog szubjektív. nem kell ennyire felhúzni magad rajta h vkinek nem tetszik Rihanna.
Még mindig fenntartom, hogy a feldolgozások nagyrésze jól sikerült. és bizony mutatja egy dal milyenségét, hogy milyen feldolgozások készülnek belőle. a dal jó. ezért tudták feldolgozni. mint a lady gaga dalok jórésze. túl sok rajtuk az effekt meg túl sok a körítés. pedig amúgy jók lennének.
ne merj ítélkezni a zenei ízlésem felett mert nem ismersz engem. részemről ennyi.

Renzuo 2011.02.24. 19:09:14

Mint az elején is mondtam ritkán szoktam véleményt nyilvánítani, és mivel nem olyan ember vagyok aki fölöslegesen jártatja a száját, így megvan az ok-okozati tényezőm is. Általában tiszteletbe tartom mások véleményét és ha nem is értek vele egyet, akkor sem szoktam visszaszólni, de mindennek megvan a maga határa. Az előbbi kommentembe is kiemeltem a számomra irritáló sorokat, értem hogy nem tetszik neki de az olvasót miért kell ilyen módon lehangolni? Egyáltalán nem akadok ki hogy nem tetszik a blog vezetőjének Rihanna, sőt nem vagyok meglepve mert már az elején elmondja hogy Rock beállítottságú. Engem a hangnem, és a totális (alapvető) tisztelet (mint egy előadó iránt) elhanyagolása irritál. És egy utolsó mondat Angyalom, nem tudom honnan vélted hogy ítélkezek feletted. Csupán csak nem voltam biztos benne hogy érted-e a szám lényegét,de kellemesen csalódtam, az hogy tetszik-e vagy sem az meg a te választásod én abba nem kötöttem bele. (Ha a nagy szövegből következtetted le akkor sajnálom de a cikk írójának szántam.) Remélem egyszer a magyar dalok is felveszik a versenyt a külföldiekkel.

Renzuo 2011.02.24. 19:10:55

@Angyalod: Mint az elején is mondtam ritkán szoktam véleményt nyilvánítani, és mivel nem olyan ember vagyok aki fölöslegesen jártatja a száját, így megvan az ok-okozati tényezőm is. Általában tiszteletbe tartom mások véleményét és ha nem is értek vele egyet, akkor sem szoktam visszaszólni, de mindennek megvan a maga határa. Az előbbi kommentembe is kiemeltem a számomra irritáló sorokat, értem hogy nem tetszik neki de az olvasót miért kell ilyen módon lehangolni? Egyáltalán nem akadok ki hogy nem tetszik a blog vezetőjének Rihanna, sőt nem vagyok meglepve mert már az elején elmondja hogy Rock beállítottságú. Engem a hangnem, és a totális (alapvető) tisztelet (mint egy előadó iránt) elhanyagolása irritál. És egy utolsó mondat Angyalom, nem tudom honnan vélted hogy ítélkezek feletted. Csupán csak nem voltam biztos benne hogy érted-e a szám lényegét,de kellemesen csalódtam, az hogy tetszik-e vagy sem az meg a te választásod én abba nem kötöttem bele. (Ha a nagy szövegből következtetted le akkor sajnálom de a cikk írójának szántam.) Remélem egyszer a magyar dalok is felveszik a versenyt a külföldiekkel.

[bocsi hogy kétszer írtam le csak tudd hogy neked szól (: ]

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2011.02.24. 23:39:22

@Renzuo: tudom, hogy nem nekem szólt a nagyobbik szöveg, de ezt a tökfejet is meg kell védeni valakinek :P csak hülyülök. természetesen azért védtem meg mert nagyrészt egyetértek vele.
oks, szent a béke. a magyar dalokról egyezik a véleményünk. nagyon kevés olyan magyar bandát tudok mondani, akik felveszik a versenyt a külföldiekkel. Ha a popszakmára gondolunk, akkor egyet se tudok mondani. Mondjuk tény, hogy nem vagyok jártas benne, de megvan annak az oka, hogy nem is szeretnék.

Renzuo 2011.02.25. 18:28:50

@Angyalod: Egyetértettél vele, de ezt le tudtad írni ízlésesen és a sértő határokon belül, ezt nagyra kell becsülni (a mai világban). Teljes mértékben elfogadom, hogy nem tetszik/más a véleményed ezért vettem vissza a hangnemből. Béke (:
süti beállítások módosítása