Vagy mégsem? Ezt eldönteni nekem most nem feladatom. Viszont bemutatni nektek a Final Fantasy nevű JRPG rettentő híressé vált betétdalát, a One Winged Angel-t, igen.

A számnak ezt a verzióját a 2005ös Advent Children című filmhez készítették. A végén, amikor az egyik vasalt hajú arc, betontömböket felaprítva kaszabolja a másik vasalthajú arcot, (aka bossfight) felzendül ez a dallam. Ami gyakorlatilag el is tudta adni a filmet a műfajtól távolságot tartóknak is. Vagyis nem csak ez a szám, az egész soundtrack hihetetlenül jóra sikerült. Mellé még egy nem kis munkával és részletességgel kidolgozott világot is kapunk, és máris kész a jó film. Tényleg megúsznánk ennyivel? Nekem személy szerint dögunalom volt az egész történet, mert egyáltalán nem volt előismeretem erről a bizarr, logikátlan, néhol gyerekes és végteleül japán fantáziavilágról. De ez a fenti kettő kárpótolt a nekem szokatlan megoldásokért és mégsem sajnáltam tőle azt a két órát, amit ráfordítottam.

A minőségibb feldolgozásokkal nyitnám a palettát. Először is a Black Mages nevű japán rockzenekar játsza élőben (!!!) a számot nagyzenekari kísrettel. Talán ez van az eredetihez a legközelebb mind hangzásban, mind pedig minőségben. Nagyon bejövős.

LINK a videóhoz

Az Eminence Symphony Orchestra (Eminenciás Szinfónikus Zenekar - tükörfordításban) nagyszerű koncertje. Erről a zenekarról érdemes tudni, hogy gyakran adnak elő játék betétdalokat. Ennél a youtube felhasználónál (nem, még mindig nem TY-vel ejtjük) sok jó koncertet megtekinthettek. Ötletes kezdeményezés, nem?

A számomra fura művésznevet viselő Piano Squall (fülsüketítő zongora????) zenei csokra a Final Fantasy sorozat harci zenéiből. A miénk a végén van.

Egy bizonyos Chris Jouett metttttttál feldolgozása. Egy picit nagyon rossz a hangminőség, de mivel ez otthoni változat, ebbe igazából nem lehet belekötni. Poén, hogy majdnem végig játszik a gitár, de különösebben élvezhető ettől még nem lesz a szám...

Még egy metál verzió. Ez már sokkal letisztulatabb (a hangzás, nem a hangminőség...) és szebb is. Legyen ez a hivatalos metál verzió!

Egy gitárfób, lekurtított és mégis jó változat. IDE kattintva elérhető a szám és a more infóban a dalszöveg (latinul és angolul).

A PSP, kézi játékkonzolhoz készített verzió a Crisis Core nevű játékból.

Egy házi hangszínkeverés és remix Santyi-tól.

Club remix DJ Dark Nation-től. Tudjátok az a poén, hogy a club tipikusan az a mixmájer műfaj, ami a partykon kívül sehol sem hasznosítható (öööö, jobb helyeken). Tehát képzeljetek el egy partyt, ahol végig FF7 remixeket adnak. Milyen arcok lehetnek már ott!

Ez a remix a Sector Seven Hath Wrought the Angel nevet viseli. Inkább az énekkart részesíti előnyben, és végeredmény sem lett olyan rossz.

És végül ismerkedjetek meg a szám régebbi változataival is, mert információim szerint a bejegyzés tetején csücsülő változat csak 2005-re lett legyártva. az Advent Childrenhez.

Ez a változat egy bizonyos Kingdom herath 2 című játék, vagy sorozat, vagy mittudomén már micsoda betétdala. Annyi ezer változat van ezekből, hogy már nehéz követni.

Black Wing Metamorphosis néven találtam rá erre a változatra, ami szerintem az összes  verió közül a legöregebb. Talán ez az a bizonyos eredeti, legalábbis a hangzása ennek a legegyszerűebb és nem tűnik otthoni verziónak.

Bónuszként pedig tekintsétek meg a zene 8bit-es változatát. Nem tudom, hogy mikorra vezethető vissza a játékkoncepció, de ez a verzió túl megfontoltnak tűnik, hogy ne utángyártott legyen...

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr71387389

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yetii 2009.09.23. 14:55:57

Hmm úgy látszik, hogy az infóid hiányosak 1-2 részletben. Szóval ez a "dal" a Final Fantasy VII betétdala volt, ami 1997ben jelent meg, tehát akkor körül születhetett. Sepiroth volt a főgonosz, akit le kellett győzni, ezért hangzik el a neve a szövegben. Az Advent Children a játék történetére épül, azért is kerülhetett bele abba is.
Egyébként meg ez az eredeti változat:
www.youtube.com/watch?v=t7wJ8pE2qKU

Különben meg egész jók a feldolgozások.

Még valami: Squall az FFVIII főszereplője volt, gondolom onnan származik a zongorás srác neve.

balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2009.09.23. 17:28:49

@yetii:
kösz, úgy tűnik mégse tévedtem olyan nagyot. képzeljük oda akkor a végén lévő néhányhoz.
hmm, így elnézve az eredeti feltöltője rátapintott miért siklott át felette a tekintetem:
"Ok this vid might get abit boring stairing at the FF VII logo..."

a témában meg tényleg nem vagyok otthon, ezért is tévedhettem, de ha te már jobban ismered, akkor meg tudnád erősíteni, hogy a Crisis Core egy PSP verzióhoz van? Mert hülyeségeket nem akarok én se a bejegyzésben.

viszont ha ez az eredeti, akkor hatalmas pacsi a Black Wing Metamorphosis készítőjének. ha ez a nő fekvése, akkor ez lesz a kedvenc verzióm.

balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2009.09.23. 17:30:52

@yetii:
ja, és a betétdal kifejezés szerintem nem konkrétan a "dal"ra, mint műfajra utal. tehát belefér a nagyzenekari ponyvaművektől kezdve a hardrockos zúzda is, a dalok lecsekélyebb jellemzői nélkül is. szerintem. így lett fogalom.

(ha esetleg ezért tetted volna idézőjelbe a dalt)

yetii 2009.09.25. 23:33:40

@balukaaaa teh master:
Azért tettem idézőjelbe, mert nem írhattam le 2x hogy betétdal, de a dal szót meg úgy gondoltam, hogy nem teljesen illik rá:D
Egyébként annyira már nem követem a Final Fantasy-s dolgokat, én eddig azt sem tudtam, hogy jelent meg PSP-re FF7es játék, szal nem igazán tudok válaszolni a kérdésedre:( Legfejlebb annyit tudok mondani, hogy könnyen elképzelhető, hogy abból van.
Egyébként nem tudom, hogy te mennyire vagy vele tisztában, de ez a számozás kicsit megtévesztő lehet. Itt ugyanis arról van szó, hogy a Final Fantasy játékok nem igazán nevezhető úgy sorozatnak, mint más játékoknál, mert itt a történet és a szereplők között semmi összefüggés nincs az egyes részek között(csak 1-2 sémában, pl. hogy minden játékban van 1 Cid nevű karakter). Így minden játék 1-1 külön univerzumot alkot, ezért lehetséges az, hogy FF7 névvel még mindig jelennek meg játékok, annak ellenére, hogy közben egyébként már úgy 13 környékén járnak.

balukaaaa teh master · http://gothic-risen.blog.hu/ 2009.09.27. 19:44:54

@yetii:
kösz. furcsáltam is, hogy a Harc Szelleme (nemtom hanyadik) kifejezetten jó lett. :D
süti beállítások módosítása