Lady Gaga rossz szerelmei

2010.06.07. 14:03

Már megint Lady Gaga kisasszony itt a blogon. De nincs mit tenni, Angyalka talált nekünk egy marhajó magyar feldolgozást, már ez is elég lett volna egy cikkhez, de azért én is utánna néztem, és örömmel közlöm, műveltek még csodákat a Bad Romance című számmal.

A dal tavaly jelent meg a díva The Fame Monster című lemezén. Ez a dal is a dance és techno műfajokból meríti a zenei alapot, és nem hiányozhatnak a múltkor kifejtett Gagás elemek sem. A dal vége felé pedig van egy két énektéma, amiben Gaga megmutatja, hogy igazából énekelni is tud, lehetnének nagyobb arányban is ilyen részek...
Klippet is forgattak hozzá, a története szerint Gagát elrabolják, és eladják egy orosz maffiózónak szexrabszolgának. (Aszondják válság van, de azért nem igaz, hogy pont őt, nem találtak jobbat? Na mindegy, neki legalább tüzel a melle.) A video hatalmas siker lett, jelenleg a youtube legtöbbször megtekintett filmje, ehhez hozzájárul a meglehetősen elvont koreográfia és öltözet, és a sci-fi díszlet. igazából a klip nekem is tetszik, egy kicsit irigykedem és tisztelem Gagát. Fogja a legmerészebb, szétcsúszott álmait és megvalósítja őket. Mást az ilyen göncökért, mozgásért hülyének néznék, ő meg befut vele.

 

Angyalka küldte kommentben a múltkori Gagás feldolgozásokhoz Leander verzióját. A magyar srác játszik az összes hangszeren, és ő is énekel. Metál-metálcore változatot hallhatunk tőle, nemcsak jól össze van rakva a dal, de a srác ügyesen is játszik a hangszerein, és hangja is van (már amikor nem hörög) Egyszóval zseniális, büszkék lehetünk rá, remélem elterjed a nóta külföldön is. Nagy ötlet a végén Brahms 5. Magyar táncának a belecsempészése. Nagyot néztem. A srác mókás klipet is forgatott a dala alá.

 

Most jön a másik feldolgozás, amitől elállt a lélegzetem. Épp hegedűs-vonós változatokat kerestem (van belőlük jópár a tube-on), ám vagy nagyon kegyetlenül ergya volt, vagy csak gyenge, ekkor futottam bele a Olivier Sirois szimfonikus nagyzenekari változatába.   A műből 2 változat is készült, egy Gaga énekével, de csak instrumentálisan szerintem jobban üt:

 

A Smile From The Trenches verziója is egész jó, ahhoz képest, hogy screamo zenekarról van szó. Zeneileg nincs is vele semmi bajom, ami azt illeti-e téren egész ügyesek, van benne változatosság is (a közepe például elég súlyos) viszont az énekhang nem tetszett.

 

Kemény, zúzós melodic death metál verziót demonstrál nekünk a The Demonstration. Ez is egész jó zeneileg, és még gitárszóló is van. :) Ilyet se mondtam még, de az énekes itt inkább hörögjön, mint énekeljen, az jobban megy neki. összességében azért tetszik. A srácok klippet is forgattak, benne egy szemrevaló leányzó mutat be nekünk egy laza sztriptízt. Na meg a nagy szem effektet is lenyúlták az eredeti klipből. :)

The Demonstration - Bad Romance (Cover) from KOTK Productions on Vimeo.

 

Érdekes az Evil Adam feldolgozása is, szintén metál, de hörgésmentes.

 

Lágy verziót készített a 30 Seconds To Mars. Először tartottam tőle, féltem, hogy nyálas lesz, de nekem ez is tetszett, jó hangja van az énekesnek, ez az elsőre visszafogottnak tűnő zene is változatos, és némi feszültséget is fenntart egész végig. A BBC1 rádióban rögzítették idén márciusban.

Szintén egyedül játszik az összes hangszeren Alex Goot. Ügyesnek ügyes, csak ez a nyálas tinihang... Nagyon nem bírom. :)

 

Egy finn tv műsorból (gondolom megasztárféleség) egy kórus, és ami a lényeg, a Nightwishből és sok más zenekarból ismert, összetéveszthetetlen szakállú Marco Hietala. Mondjuk ez éppen nem metál.

 

Mélyebben nem is merülnék bele a kutakodásba, van kismillió amatőr akusztikus verzió, meg biztos 1-2 csemege is, ha találtok valamit, tudjátok, hova kell írni ;)

 

Update!

Szemfüles kommentelő, Pepszi, aki nem volt rest kimenni a szegedi  Ákos koncertre, felvilágosítot, hogy a fentemlített (Ákos, és nem pepszi, bár lehet, hogy ő is) szívesen énekelgeti koncertjein a dalt. Íme egy videofoszlány, mely lebuktatja:

 

Angyalka meg rockos remixel gazdagította a repertoárt:

A bejegyzés trackback címe:

https://feldolgozasalatt.blog.hu/api/trackback/id/tr22062914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.06.07. 18:28:18

őszinte leszek, Leandert nem én találtam, hanem egyik haverom szóval csaltam kicsit de ügyes a srác.
a szimfónikus szuper, A Smile From The Trenches nagyon tetszett!
Nekem a The Demonstration nem fér bele, mer amikor énekel a srác az nyálas, hörögni meg szerintem nem tud elég jól.
Evil Adam semmi extra, 30 Second to Mars nyááál. Jared Leto a szép kék szemeivel és a viszonylag jó énehangjával sem tudott lekenyerezni.
Alex Goot igen kicsit nyálas, viszont amíg nem használja rosszra (lásd Jonas Brothers) addig semmi bajom vele. Használja a hangszereit, ő maga játszik fel mindent, szerintem dícséretes.
Hietala-t nagyon bírom :D a végén hogy beállt a koncertezős pózba :D neki is jó a hangja

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.06.07. 20:44:43

itt egy hibátlan metál remix: www.youtube.com/watch?v=1SDFueR6414
itt meg egy Gaga-medley, ezt mindenképp hallgassátok meg, hihetetlen a srác:
www.youtube.com/watch?v=0960ZpDlJjk

pepszi · http://szemcsapda.puruttya.hu/byauthor/pepszi 2010.06.16. 22:19:00

hali

www.youtube.com/watch?v=UtzpKuTDTQo
jobb verziót sajnos nem tudok, de szegeden ákos is előadta a bad romance-t. ezek szerint te sem voltál kinn a "szuperkoncerten", lidérc. :)

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2010.06.16. 22:34:14

@pepszi: Hát az az igazság, hogy nekem alanyi jogon járt az ingyen jegy a "szuperkoncertre"... :P
Aztán kaptam mellé egy másikat is, így kettő jegyem is volt, odaadtam a tesóimnak, ők mentek ki helyettem.
De nem számoltak be nekem ilyenről, le is szidom őket. Ejnya.

Lidérc · http://feldolgozasalatt.blog.hu/ 2010.06.17. 18:49:11

Itt járt a Norbi és ápdételte a bejegyzést!
süti beállítások módosítása